امروزه کارآفرینی به عنوان رویکردی استراتژیک، عامل مهمی در رشد و توسعه بنگاه ها و سازمان های اقتصادی محسوب می شود؛ کارآفرینی سبب تغییرات و تحولات شگرف و بنیادینی در تمامی عرصه های کسب و کار گردیده و شیوه های نوینی جهت کسب موفقیت در بازار رقابتی امروزی از طریق خلق مزیت رقابتی و پایدار سازی مزیت های کسب شده ارائه می نماید. پژوهش حاضر به بررسی ارتباط کارآفرینی و مزیت رقابتی پایدار در بانک های خصوصی با هدف ارائه راهکارهای نوین در مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک تبلیغات و بازاریابی می پردازد. روش پژوهش اسنادی- تحلیلی (کتابخانه ای با استفاده از منابع چاپی و الکترونیکی) و مصاحبه با نخبگان و کارشناسان بانکی صورت گرفته. یافته های این پژوهش بیانگر آن است. که عوامل کارآفرینی دستیابی به مزیت رقابتی را تسهیل کرده موجب تثبیت و پایداری مزیت رقابتی در سازمان می¬گردد؛ توسعه فرهنگ سازمانی، به کارگیری شیوه های خلاقانه در بازاریابی، توجه به فعالیت های کارآفرینانه و نوآوری در ارائه خدمات بانکی از طریق کارآفرین گرایی، سبب ساز موفقیت بانک های خصوصی در بازار رقابتی کنونی می گردد.