تداعی های برند (برای مصرف کننده) بخش اصلی ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری است، و وفاداری رفتاری به برند یک نتیجه دلخواه از ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری است. در این تحقیق، داده های اعضای واجد شرایط خرید و نظرسنجی های (پیمایش ها) مشتری با ادغام می شوند تا رابطه بین یک وفاداری رفتاری مشتری در گذشته و تمایل در حال حاضر برای داشتن تداعی های برند آشکار شود. نتایج در جایی که، افراد با یک تناوب خرید بالاتر و سهم بیشتر از نیازمندی ها به طبقه محتمل تر است که تداعی های برند داشته باشند یک رابطه مثبت را نشان می دهد. این نتایج همچنین نشان می دهند که سهم از نیازمندی ها به طبقه نسبت به تناوب خرید محرک بزرگتری است. این نتایج پیشنهاد می دهند که استفاده از رقیبان اثر میرا تری بر تداعی های برند نسبت به اثر تقویت کننده خرید متناوب از برند دارد. این نتایج مفاهیم مهمی برای مدلسازی تداعی های برند، مخصوصا با استفاده از داده ها در یک مقطع زمانی دارد.