هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش نوآوری استراتژیک بر کیفیت خدمات در بین نمایندگان شرکت بیمه ایران شهر ایلام میباشد. این تحقیق که در زمره تحقیقات توصیفی - پیمایشی میباشد و از لحاظ هدف کاربردی میباشد ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه میباشد. در این پژوهش از دو آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده شده است برای نرمال بودن دادهها آزمون کلموگروف - اسمیرنوف و برای میزان رابطه از ضریب همبستگی اسپیرمن در محیط نرمافزاری spss استفاده شده است نتایج بهدستآمده رابطه معناداری بین نوآوری استراتژیک و مولفه های آن با کیفیت خدمات نشان می دهد .و نتایج حاکی از تایید تمام فرضیه های پژوهش می باشد.