این مقاله ترجمه ای است از مقاله ای که اصل آن را می توانید به صورت رایگان از اینجا دریافت کنید. فایل زبان انگلیسی 12 صفحه و مربوط به سال 2015 می باشد. برای دریافت ترجمه مقاله پس از عضویت در سایت به صفحه شخصی رفته و از طریق صفحه افزایش اعتبار، به یکی از روشهای اعلام شده مبلغ مورد نظر را به سایت واریز یا منتقل نمایید. پس از افزایش اعتبار می توانید ترجمه مقاله را به صورت فایل WORD دانلود نمایید. برای مشاهده سایر مقالات ترجمه شده سایت مدیر اینجا را کلیک کنید.
_________________________________________________________________ داشتن فرهنگ کارآفرینی را می توان هم در بستر ویژگی های شخصیتی و هم هنجارهای اجتماعی جامعه جستجو کرد.پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر کارگاه های آموزش کارآفرینی بر افزایش خلاقیت و نوآوری دانشجویان دانشگاه های پیام نور غرب استان مازندران انجام می گیرد.روش تحقیق مورد استفاده توصیفی از نوع پیمایشی همبستگی است.جامعه آماری تحقیق حاضر دانشجویان دانشگاه های پیام نور غرب استان مازندران می باشد که نمونه 85 نفری از دانشجویان به روش نمونه گیری تصادفی با استفاده از جدول مورگان انتخاب شده اند.ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه می باشد که شامل 29 سوال و با استفاده از روش های آماری تحلیل پیرسون و آزمون T مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است.نتایج تحقیق نشان می دهد که فرضیه اول و دوم این تحقیق که به بررسی تاثیر ویژگی توفیق طلبی و ویژگی استقلال طلبی کارگاه های آموزش کارآفرینی برافزایش خلاقیت و نوآوری می پردازد،مورد تایید قرار گرفته است.و فرضیه سوم که به بررسی ویژگی ریسک پذیری در دانشجویان می پردازد مورد تایید قرار نگرفته است.همچنین فرضیه چهارم تحقیق که به بررسی ویژگی خلاقیت و نوآوری می پردازد رابطه مثبت و معناداری با برگزاری کارگاه های آموزش کارآفرینی دارد.بنابراین می توان نتیجه گرفت کارگاه های آموزش کارآفرینی برافزایش خلاقیت و نوآوری دانشجویان تاثیر مثبتی دارد.