امروزه اندیشمندان کارآفرینی را به مثابه استراتژی مناسب برای گسترش بهرهوری و توسعه سازمان تلقی میکنند و بر این باورنند که کارآفرینی موجب ارتقای بهرهوری در سطوح مختلف فردی، گروهی، سازمانی، ملی و بینالمللی می شود که این امر نیاز به بستری مناسب در سازمان دارد. لذا در دنیای در حال تحول امروز، کامیابی از آن جوامع و سازمان هایی است که بین منابع کمیاب و قابلیت های مدیریتی و کارآفرینی منابع انسانی و سازمانی خود رابطه معنی داری برقرار سازند. به عبارتی دیگر جامعه و سازمانی میتواند در مسیر توسعه، حرکتی رو به جلو داشته باشد که با ایجاد بسترهای لازم منابع انسانی و سازمانی خود را به دانش و مهارت کارآفرینی مولد تجهیز کند، تا آنها با استفاده از این توانمندی ارزشمند، سایر منابع جامعه و سازمان را به سوی ایجاد ارزش و حصول رشد و توسعه، مدیریت کنند.در این میان کارآفرینی سازمانی فرآیندی است که در آن محصولات یا فرآیندهای نوآوری شده از طریق القاء و ایجاد فرهنگ کارآفرینانه در یک سازمان از قبل تاسیس شده، به ظهور می رسد. شکل گیری فعالیت های کارآفرینانه بنگاه بارزترین نشانه های کارآفرینی سازمانی است. کارآفرینی سازمانی فرآیندی کـه سازمان طی می کند تا همه کارکنان بتوانند در نقش کارآفرینان انجام وظیفه کنند و تمام فعالیت های فردی یا گروهی را به طور مستمر، سریع و راحت در سازمان مرکزی بـه ثمر برسانند. امروزه توسعه کارآفرینی برای دستیابی بـه ثروت، رفاه و اشتغال به طور کلی بـه امری اجتناب ناپذیر برای توسعه کشورها مبـدل گردیده است در این مجموعه موارد زیر آورده شده است : 1- مقدمه 2- تغاریف کارآفرینی و کارآفرینی سازمانی 3- مدلهای کارآفرینی سازمانی 4- ابعاد کار آفرینی سازمانی 5- مدلهای کارآفرینی سازمانی 6- اهمیت وضرورت کارآفرینی سازمانی 7-ویژگیهای کارآفرینان سازمانی 8-عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی و ...... برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس به صفحه شخصی رفته و با انتخاب گزینه افزایش اعتبار نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نموده و بعد از شارژ حساب خود فایل را دانلود کنید. همچنین می توانید سایر اسلایدها (پاورپوینتهای) موجود را از اینجا مشاهده کنید