موضوع رقابت پذیری از آن دسته مباحثی است که طی سال های اخیر به شدت مورد توجه پژوهشگران و محققان اقتصادی قرار گرفته است . امروزه اقتصاددانان واژه رقابت پذیری را در معنا و ابعاد مختلف مورد استفاده قرار می دهند. پژوهشگران از واژه رقابت پذیری در ابعاد خرد و کلان استفاده می کنند. در سطح خرد، بنگاه ها بر سر منابع با هم رقابت می کنند تا کالایی تولید کرده و سهمی از بازار آن کالا را به خود اختصاص دهند . در این معنا، رقابت پذیری از طریق سهم نسبی از بازار، نوآوری و رشد محاسبه می شود و بنگاه ها به دنبال آن هستند تا با استفاده از راهبرد های رقابت پذیری، عملکرد کلی خود را در بازار بهبود بخشند. در این مجموعه با مواردی همچون 1- چکیده 2-مقدمه - 3-تعریف مزیت رقابتی 4-مفهوم رقابت و رقابت پذیری 5-انواع مزیت رقابتی6-عوامل موثر بر رقابت پذیری شرکتها و صنایع برای دریافت فایل ابتدا عضو سایت شده و سپس به صفحه شخصی رفته و با انتخاب گزینه افزایش اعتبار نسبت به افزایش اعتبار خود اقدام نموده و بعد از شارژ حساب خود فایل را دانلود کنید. همچنین می توانید سایر اسلایدها (پاورپوینتهای) موجود را از اینجا مشاهده کنید