ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 9,954
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,690,854
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 73
کاربران حاضر: 73
تعداد دریافت: 7
تعداد بازدید: 2239
اعمال مدیریت تغییر در پیاده سازی برنامه پایش کیفی منابع آب
چکیده:
مجموعه صنعت آب و فاضلاب شامل 71 شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی در یک هولدینگ بزرگ زیر نظر شرکت مادر تخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور که نقش راهبری و نظارت کلان را برعهده دارد، اداره می شود. اهمیت خدمات این بخش بدان جهت که تمام اقشار جامعه و تمام منابع و مشاغل مختلف را در بر می گیرد و از طرفی موضوع برخورداری آحاد جامعه از آب سالم و بهداشتی،موجب توجهات ویژه به اصلاح و ارتقاء فرایندهای تولید این بخش به نحوی که امکان پاسخگویی مناسب به خواسته های مردم فراهم گردد شده است.در این میان کیفیت آب آشامیدنی مساله ایست که همواره در کانون این توجهات قرار داشته و حتی مسایل مرتبط به آن را به مراتب پیچیده تر و گسترده تر از مسایل کمی آب می دانند.با توجه به این موارد و در جهت افزایش کیفیت آب عرضه شده در شبکه های شهری و روستایی، برنامه های متعددی پیش بینی و اجرا می گردد. یکی از برنامه هایی که پس از تحقیقات و مطالعات فراوان به اجرا گذاشته شد، برنامه پایش کیفی منابع آب بود که به تکمیل و ایجاد چرخه کنترل کیفیت آب انجامید. از طریق این برنامه و با پایش منابع آب، آب قبل از ورود به فرایند تولید در تصفیه خانه ها،در محل منابع آبی مورد بررسی و کنترل قرار می گیرد که این امر موجب کاهش اثرات سوء مترتب می گردد.پیاده سازی این برنامه و مدیریت تغییرات مربوطه موضوع این تجربه می باشد. در یک حرکت مستمر و پیوسته،گامهای اساسی تغییر در ابعاد انسانی و فنی برداشته شد تا در پروسه ای که از سال 1377 آغاز و تاکنون نیز ادامه دارد، آب با بالاترین کیفیت تولید و در اختیار مصرف کنندگان قرار گیرد.در بیان این تجربه سعی خواهد شد ضمن معرفی ابعاد مسأله ی کیفیت آب و ارائه فعالیت های انجام شده در قالب متدولوژی مدیریت تغییر و توجه به نتایج مربوطه، امکان شناسایی گامهای اساسی تغییر و مدیریت آن و تعمیق نگرش سیستمی برای مخاطبان به ویژه مدیران و صاحبان صنایع کشور فراهم گردد.
کلید واژه:
هولدینگ، صنعت آب و فاضلاب، مدیریت تغییر، پایش کیفی
نویسنده(گان):
کوشیار اعظم واقفی، مرتضی بخشایش
منبع:
چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
بازاریابی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
13
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
210 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved