شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 42,573
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,643,945
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 351
کاربران حاضر: 351
معنویت و هوش معنوی
چکیده:

از جمله موضوعاتی که امروزه به طور گسترده، در سازمان ها به آن توجه می شود، معنویت و اخلاق است. پدیده «پیچیدگی انواع محیط» در عصر کنونی، سازمان ها را بر آن داشته است تا پاسخ ها، نگرش ها و رویکردهای گوناگونی به آن داشته باشند. با ورود به سازمان، با توجه به شدیدتر شدن نیاز به اعتماد برای فعالیت در سازمان های جهان امروزی نیاز به معنویت و توسعة هوش معنوی در بین افراد افزایش می یابد. اهمیت معنویت و رشد معنوی در انسان، در چند دهه گذشته به صورتی روز افزون توجه روانشناسان و متخصصان بهداشت روانی را به خود جلب کرده است. پیشرفت علم روانشناسی از یک سو و ماهیت پویا و پیچیده جوامع نوین از سوی دیگر، باعث شده است، نیازهای معنوی بشر در برابر خواسته‌ها و نیازهای مادی قد علم کنند و اهمیت بیشتری بیابند. هدف ما در این مقاله پی بردن به اهمیت معنویت و هوش معنوی در سازمان است و در این رابطه ابتدا پیشینه ای از تحقیقات انجام شده در رابطه با معنویت و هوش معنوی را ذکر کرده و به بررسی معنویت و هوش معنوی می‌پردازیم و پس از بیان تعاریف و مفاهیم آن دو به بیان چارچوب نظری و تشریح ابعاد آن پرداخته و سپس از منظر سازمانی به بحث و بررسی این مبحث خواهیم پرداخت.

کلید واژه: معنویت، هوش معنوی، معنویت در سازمان، هوش معنوی در سازمان
نویسنده(گان): روناک محمدی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 21
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.