در این مقاله سعی شده است با ارائه تعاریف کلی و بحث درباره اهداف یادگیری سازمانی، انواع و میزان کاربرد انواع، سطوح، فرآیند، مهارت ها، ارکان و موانع یادگیری سازمانی و سایر موارد مرتبط با آن، به درک بهتر این مهم و درنتیجه استفاده مطلوب تر از آن در سازمان ها کمک شود. بررسی ریشه های تاریخی یادگیری سازمانی نشان می دهد که پایه و اساس آن یادگیری فردی و آموزش های سازمانی بوده است.گاهی اوقات عبارت های "یادگیری سازمانی"، "آموزش سازمانی" و "سازمان یادگیرنده" به اشتباه، جای یکدیگر به کارگرفته می شوند که در این مقاله به وجوه تمایز آنها نیز اشاره شده است.