شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,508
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,513,786
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 133
کاربران حاضر: 133
سازمان های یادگیرنده و مدل های کسب وکار
چکیده:

با تاسیس هر بنگاه تجاری، یک مدل کسب و کار خواه به صورت آشکارا (عینی، تشریحی) و خواه به صورت نهان (ذهنی، تکوینی) جهت طراحی ساختار تعاملات آن به کار گرفته می شود. با توجه به مطرح شدن سازمان های یادگیرنده و اجزا آن ، هدف پژوهش این بوده که رابطه بین سازمان های یادگیرنده و مدل های کسب کار را مورد بررسی قرار دهد . اگر مدل کسب و کار را منطق اصلی شرکت و انتخاب های راهبردی آن برای ایجاد و جذب (سهم خواهی از) ارزش درون یک شبکه در نظر بگیریم ، عدم تشخیص یک مدل کسب و کار مناسب، منجر به ناکامی سازمان ها در دستیابی به اهداف آن می شود. از زمان شکل گیری ادبیات مدل کسب و کار، شاهد آن هستیم که محققان متعددی به ارائه تعاریف مدل کسب و کار و ابعاد و اجزای آن پرداخته اند. ولی تا به امروز یک تعریف استاندارد از مدل های کسب و کار شکل نگرفته است. مشکلی که بیشتر تحقیقات اولیه در زمینه ی برشکاری اجزای مدل های کسب و کار با آن مواجه اند، این است که از ادراک محقق سرچشمه گرفته اند . در این مطالعه سعی در ارائه تعاریف مشخص مدل کسب و کار در سازمان های یادگیرنده ، تبیین اجزاء مدل کسب و کار در سازمان های یادگیرنده ، ساختار یک مدل کسب و کار سازمان های یادگیرنده و علل ناکارآمدی برخی مدل های کسب و کار سازمانهای یادگیرنده شده است.
فرمت قایل: WORD

کلید واژه: سازمان ، یادگیری ، مدل ها ، کسب و کار
نویسنده(گان): رضا پیرایش ، سروش زارعی (فرستنده) ، حمید رحمانی
منبع: دومین همایش ملی پژوهش های کاربردی در علوم مدیریت و حسابداری
موضوع: تئوریهای مدیریت
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه