شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,475
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,657,478
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 77
کاربران حاضر: 77
جایگاه یابی خدمات بانکی با استفاده از نقشه ادراکی
چکیده:

در عصر حاضر، ما در جامعه ای زندگی می کنیم که عمده اقتصاد جامعه را بخش خدمات به خود اختصاص داده همچنین در سالیان اخیر صنعت بانکداری شاهد رقابت شدید توام با فرصتها و تهدیدهای زیادی بوده است. صنعت بانکداری نیز مانند دیگر شرکتهای خدماتی، جهت ماندگاری و بقا در بازار رقابتی خود نیاز به ایجاد تمایز در خدمات ارائه شده به مشتریان نسبت به سایر رقبا دارد. محققان در تحقیقات خود بر اهمیت استراتژی جایگاه یابی بعنوان ابزاری برای متمایز کردن محصولات و خدمات، نسبت به سایر رقبا و ایجاد مزیت رقابتی تاکید کرده اند. در بخش خدمات از جمله خدمات بانکی نیز جایگاه یابی از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. با توجه به ویژگیهای خاص خدمات جایگاه یابی خدمات سخت تر و چالشی تر از جایگاه یابی محصول می باشد. در این مقاله ابتدا مفهوم جایگاه یابی و خدمات تشریح و در ادامه، ویژگی های خدمات و خدمات بانکی، موارد مزیت رقابتی در بانک ها و استراتژی جایگاه یابی در بانکها بیان می شود. در پایان ابزارهای اندازه گیری جایگاه یابی و نقشه ادراکی به عنوان یکی از این ابزارها شرح داده می شود.

کلید واژه: جایگاه یابی، خدمات، خدمات بانکی، نقشه ادراکی
نویسنده(گان): فرزاد ضیغمی (فرستنده) ، نادره سادات نجفی زاده
منبع: اولین کنفرانس بین المللی مدیریت و حسابداری با رویکرد ارزش آفرینی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.