در دنیای پرمتلاطم امروز ما شاهد تغییر و تحولاتی شگرف و روزافزون در همه حوزه ها هستیم، یکی از این حوزه های تغییر یافته، مدیریت رفتار کارکنان در سازمان ها است. سازمان هایی که از افراد مختلف با ویژه گی های متفاوت تشکیل شده اند و هر یک در حوزه ای خاص برای هدف سازمانیشان تلاش می کنند. از آنجا که رفتار سازمانی نوین با پیچیدگی های روزافزون مواجه است، آشنایی بیشتر مدیران و کارکنان با این پیچیدگی ها و شناختن راه های مناسب برای مقابله با آن ضروری است. تغییرات پر سرعت باعث شده است که انسان سازمانی با هجمه ای از ابهامات مواجه گردد. او از یک طرف با حجم عظیمی از اطلاعات در دسترس مواجه است که دید و ذهن او را نسبت به مسائل کاری بازتر نموده است و از طرف دیگر وجود مشکلات اقتصادی و عواملی همچون وجود معضل بیکاری در جامعه باعث شده است که او در پاره ای از مسائل و نگرانی هایش نسبت به سازمان به خاطر ملاحظاتی، یک استراتژی را در پیش بگیرد و آن سکوت است و در این میان متضرر اصلی سازمان است.