شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 51,521
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,652,893
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 102
کاربران حاضر: 104
تبلیغات دینی از طریق تلویزیون
چکیده:

هدف از این مقاله بررسی تبلیغات دینی در تلویزیون و بررسی کاستی ها ومزایای تبلیغات دینی در تلویزیون است. امروزه جوامع اسلامی و مسیحی تجربیات بسیاری در زمینه به کارگیری رسانه ها برای مقاصد دینی اندوخته اند. نخستین جمعیت های دینی که قدرت رادیو و تلویزیون را به عنوان ابزار تغییر و تحول دریافتند،سازمان های بنیاد گرا و اوانجلیستی مسیحی بودند.یکی از اقدامات مهم اوانجلیست ها در گسترش پیام های مربوط به مسیحیت استفاده از تبلیغات تلویزیونی و ماهواره ای است. کلیسای الکترونیک اصطلاحی است که عمدتا مربوط به فعالیت های رسانه ای این گروه از پروتستان های معتقد در سطح آمریکاست. اگر دین اسلام را به سه بخش بینش ها،کنش ها و منش ها تقسیم کنیم،تبلیغات دینی در تلویزیون اسلامی سعی در افزایش بینش ها) اعتقادات ( دینی برای هدف اینکه کنش ها) اعمال ( و منش ها) اخلاق ( مطابق با شریعت اسلام را ایجاد کند، به کار گرفته می شود. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی تحلیلی به شمار می آید.در این مقاله نشان داده می شود که تبلیغات دینی - تلویزیون ضمن برخورداری از محتوای غنی اسلامی باید سرگرم کننده نیز باشد.همچنین در این تبلیغات باید سعی شود مفاهیم دینی به طور غیر مستقیم به مخاطب منتقل شود.

کلید واژه: تبلیغات دینی ، تلویزیون ، اوانجلیسم ، کلیسای الکترونیک
نویسنده(گان): محمد حسین شجاعی
منبع: اولین همایش علمی پژوهشی یافته های نوین علوم مدیریت، کارافرینی و آموزش ایران
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 13
قیمت (تومان): 3500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.