هدف از این مقاله بررسی تبلیغات دینی در تلویزیون و بررسی کاستی ها ومزایای تبلیغات دینی در تلویزیون است. امروزه جوامع اسلامی و مسیحی تجربیات بسیاری در زمینه به کارگیری رسانه ها برای مقاصد دینی اندوخته اند. نخستین جمعیت های دینی که قدرت رادیو و تلویزیون را به عنوان ابزار تغییر و تحول دریافتند،سازمان های بنیاد گرا و اوانجلیستی مسیحی بودند.یکی از اقدامات مهم اوانجلیست ها در گسترش پیام های مربوط به مسیحیت استفاده از تبلیغات تلویزیونی و ماهواره ای است. کلیسای الکترونیک اصطلاحی است که عمدتا مربوط به فعالیت های رسانه ای این گروه از پروتستان های معتقد در سطح آمریکاست. اگر دین اسلام را به سه بخش بینش ها،کنش ها و منش ها تقسیم کنیم،تبلیغات دینی در تلویزیون اسلامی سعی در افزایش بینش ها) اعتقادات ( دینی برای هدف اینکه کنش ها) اعمال ( و منش ها) اخلاق ( مطابق با شریعت اسلام را ایجاد کند، به کار گرفته می شود. این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی تحلیلی به شمار می آید.در این مقاله نشان داده می شود که تبلیغات دینی - تلویزیون ضمن برخورداری از محتوای غنی اسلامی باید سرگرم کننده نیز باشد.همچنین در این تبلیغات باید سعی شود مفاهیم دینی به طور غیر مستقیم به مخاطب منتقل شود.