شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,162
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,657,165
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 76
کاربران حاضر: 76
بررسی نظری بازاریابی محصولات و خدمات دانش بنیان
چکیده:

امروزه شرکت‌های دانش‌بنیان، نقش مهمی در رشد اقتصادی کشورها برعهده دارند. این شرکت‌ها با تکیه بر دانش به عنوان سرمایه اصلی خود، به دنبال هم افزایی علم وثروت وتوسعه اقتصادی هستند. اما این شرکت‌ها با مشکلات اساسی برای تجاری سازی وبه خصوص بازاریابی محصولات خود مواجه اند. زیرا محصولات آن‌ها اغلب فناوری‌هایی نو و گاهی ناملموس برای جامعه است وپذیرش فناوری جدید همواره با عدم اطمینان قابل توجهی از سوی مشتری همراه است. لذا به شیوه‌هایی متفاوت برای بازاریابی نیاز دارد. بازاریابی این محصولات از نوع بازاریابی تعاملی است. در این مقاله بعد از تعریف کسب وکارهای دانش‌بنیان، به نیاز این شرکت‌ها به بازاریابی، عوامل موثر بر بازاریابی و فرایند مدیریت بازاریابی، آن‌ها اشاره شده و گام‌های لازم برای عرضه فناوری جدید بیان گردیده است. در پایان مدلی برای فرایند بازاریابی این شرکت‌ها ارائه شده و نشان داده شد که این شرکت‌ها باید طرح بازار و بازاریابی متفاوت از سایر شرکت‌ها را مورد توجه قرار دهند.
فرمت فایل: WORD

کلید واژه: شرکت‌های دانش‌بنیان، فناوری، مدیریت بازاریابی
نویسنده(گان): حسین عظیمی، مجتبی دریادل (فرستنده)
منبع: دومین همایش ملی پژوهش های کاربردی در علوم مدیریت و حسابداری
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.