ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 23 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 4,816
بازدید دیروز: 16,958
بازدید کل: 159,007,408
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 85
کاربران حاضر: 85
تعداد دریافت: 9
تعداد بازدید: 3355
بررسی رهبری در آموزش عالی توسط مدل چند اتصالی یوکل
چکیده:
رهبری در آموزش عالی با رهبری در سایر موسسات از این جهت تفاوت دارد که تحت تاثیر طیف بسیار وسیعتری از عوامل مختلف در داخل و خارج محیط است. در سالهای اخیر هم محیط آموزش عالی بسیار متلاطمتر شده و حفظ وضعیت و پیشرفت در این موقعیت نیازمند عاملی انگیزه دهنده و پیشبرنده به نام رهبری است. به دلیل اینکه ویژگیهای محیط آکادمیک بسیار متغیر است و به خصوصیات محیط، رهبر و پیروان بستگی دارد، باید نقش متغیرهای موقعیتی را در نظر گرفت. در این مقاله با استفاده از یک تئوری اقتضایی به نام تئوری چند اتصالی که توسط یوکل ارایه شده است، اثر رهبری در محیط آکادمیک مورد بررسی قرار میگیرد. به این منظور متغیرهای مداخله گری که میان فرایند رهبری و نتیجه آن حایل میشوند شرح داده میشوند و برای هر یک از آنها متغیرهای جایگزین یا خنثی کننده که خاص فرهنگ آکادمیک هستند و مانع اثربخشی فرایند رهبری میشوند، معرفی و تحلیل میگردند. شناسایی این متغیرها میتواند به بهبود اثربخشی فرایند رهبری کمک کند.
کلید واژه:
رهبری آکادمیک، مدل چند اتصالی، متغیرهای مداخله گر، متغیرهای جایگزین، متغیرهای خنثی کننده
نویسنده(گان):
شورا متعبد، نغمه السادات کرباسی
منبع:
چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
رفتار سازمانی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
15
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
184 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved