شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 16,009
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,588,439
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 88
کاربران حاضر: 88
مفهوم شناسی تغییر و تحول سازمانی
چکیده:

تغییر واقعیتی است که هر پدیداری با آن روبرو می شود که این امر باعث تغییر وضعیت موجود آن شده و آن را به جایگاه دیگری منتقل یا موجودی جدید تبدیل می کند. یکی از پدیده هایی که با موضوع تغییر بسیار روبرو می شود سازمان است. معمولاً سازمان ها با تصمیماتی که در درونشان اخذ می شود از حالت ایستا خارج شده و جنبه هایی از حالت پویایی به خود می گیرند و باعث می شود تا تمام کارکردش تغییر رخ دهد. یکی از دلایل توجه به تغییر نیازمند بودن به هماهنگی و مدیریت دگرگونی می باشد. در این نوشتار سعی شده است تا با نگاهی جامع مفهوم تغییر و تغییر سازمانی مورد بازشناسی قرار گیرد و انواع تغییراتی که یک سازمان ممکن است با آن روبرو گردد بیان و تشریح گردد. همچنین منحی تغییر، گام های تغییر و شیوه های تغییر از دیگر مباحثی است که در این نوشتار بدان پرداخته خواهد شد.

کلید واژه: تغییر، تحول، تغییر سازمانی
نویسنده(گان): حامد بردبار
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: مدیریت تحول
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 19
قیمت (تومان): 2800
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.