ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 07 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 4,840
بازدید دیروز: 31,670
بازدید کل: 158,616,558
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 73
کاربران حاضر: 73
تعداد دریافت: 22
تعداد بازدید: 3420
تقابل رهبری انگیزش مدار با استراتژی برون سپاری سازمان ؛ بررسی موردی در شرکت حفاری و اکتشاف انرژی گستر پارس (PEDEX)
چکیده:
قرن بیست ویک، قرن تغییر پارادایم های سنتی سازمان و مدیریت وشکل گیری تئوری هایی می باشد که گاه در تعارض مستقیم با تئوریهای کلاسیک مدیریت می باشد.در بازار رقابت جدیدی که شکل گرفته است. سرعت،یکپارچگی،انعطاف پذیری ،نوآوری و خلاقیت رموز بقای سازمان می باشد واین ویژگیها را اغلب نه در سازمانهای بزرگ بلکه در سازمانهای کوچک می توان یافت.از دیر باز تلاش سازمانها متمرکز برجذب و حفظ منابع ، بویژه منابع انسانی برای انجام فعالیت های سازمانی بوده و می باشد. و این تلاش اغلب منجر به گستردگی و تنوع پرسنلی می شد که سازمان بایستی با بکارگیری انواع مکانیزمهای انگیزشی امکان هدایت و رهبری آنها را فراهم می آورد. با آنکه انگیزش به عنوان مکانیزمی روانی برای تحرک انسانها به منظور تحقق اهداف همچنان مورد توجه است. ولی تغییر پارادیم سازمان، از بزرگ به کوچک و تمایل سازمانها برای واگذاری برخی از فعالیتهای سازمانی به برون خود به هدف کاهش اندازه و افزایش بهره وری و سودآوری تغییراتی در مدلهای انگیزشی ایجاد می نماید. برون سپاری را می توان ابزار اجرایی کارآمدی تعریف نمود که سازمانها سعی می کنند فعالیت هایی که ارزش افزوده چندانی برای سازمان ایجاد نمی کند را به سازمانهای پیمانکار واگذار نمایند.و با سپردن مسئولیت ارائه خدمات به سازمانی دیگر، به جای آنکه خود سازمان به ارائه آن خدمت بپردازد.در این مقاله ضمن بیان اجمالی تئوریهای انگیزشی تقابل و تضادی که در این تئوریهای با استراتژی برون سپاری سازمان احساس می شود.بیان می شود. و در نهایت مدل اقتضایی رهبری انگیزش مدار که همسو با استراتژی برون سپاری سازمان است؛ تو ضیح داده می شود.
کلید واژه:
رهبری، انگیزش، منابع انسانی، مدل اقتضایی، برون سپاری، حفاری و اکتشاف، مدل CAC
نویسنده(گان):
علی رمضانی، علی رستمی
منبع:
چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
بازاریابی
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
12
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
184 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved