ارزیابی و انتخاب تامین کنندگان به یکی از موضوعات اصلی در تاریخچه مدیریت عملیات و تولید، به خصوص در تکنولوژی ها و محیط های تولید پیشرفته تبدیل شده است. هدف اصلی فرآیند انتخاب تامین کنندگان، کم کردن ریسک خرید، حداکثر کردن ارزش کلی خرید، و توسعه روابط طولانی مدت میان خریدار و تامین کننده است که در کمک به شرکت برای رسیدن به تولید (Just-In-Time) یا به موقع بسیارموثراست. از اینرو مساله انتخاب تامین کنندگان بسیار مهم و حائز اهمیت است هدف این مقاله تحقیق ارزیابی و انتخاب بهترین تامین کنندگان بااستفاده از رویکرد فرایند تحلیل شبکه ای (ANP) می باشد .