شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 04 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 10,189
بازدید دیروز: 26,897
بازدید کل: 157,691,089
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 84
کاربران حاضر: 84
اخلاق در کسب و کار و سرمایه گذاری
چکیده:
تجارت و کسب وکاری ماندگار و بالنده است که با مخاطب خود، یا در حقیقت مشتریانش ارتباطی مؤثر برقرار سازد . رمز بقا و دوام ارتباط با مشتریان به صورتی هر چه گسترده تر است . بر خلاف تاجر که هدفش سوداگری و سود است، مشتریان به دنبال پاسخگویی به نیازهایشان و رضایت هستند . رضایت به عوامل متعددی بستگی دارد و تقویت آن نیازمند زمینه چینی های مختلفی است . اما از بین بردن آن بسیار ساده است و پرسرعت . اخلاق و در بطن آن صداقت و دیگر فضایل اخلاقی مهمترین عواملی هستند که کوچکترین خدشه ای در آنها همه چیز را از بین خواهد برد . در چند دهه اخیر سرمایه گذاری مبتنی براصول اخلاقی به عنوان یکی از مهمترین موضوعها در عرصه کسب و کار مطرح شده است . ریشه های این گرایش در جامعه و همچنین در میان سرمایه گذاران بسیار متفاوت است . مذهب، مسایل سیاسی و محیط زیست به عنوان مهمترین ریشه های این گرایش به شمار می آیند .هم اکنون، بیش از پنجاه موسسه فعال در زمینه سرمایه گذاری مبتنی بر اخلاق وجود دارد که اصول آن را تشریح می کنند، به راهنمایی و مشاوره با افراد در زمینه سرمایه گذاری در موسسات و شرکتها می پردازند و از طرف دیگر، اقداماتی نظارتی را انجام می دهند . سرمایه گذاری اخلاقی بیش از آنکه یک علم باشد، یک هنر است و متکی بر خودآگاهی و تلقی فرد از اخلاق و به ویژه اصول ثابت و قابل فهم آن برای همگان است.
کلید واژه: اخلاق تجاری، سرمایه گذاری مبتنی بر اخلاق در کسب و کار
نویسنده(گان): علیرضا پور ممتاز، امیر اخلاصی
منبع: چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1385
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 0
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.