شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 13,674
بازدید دیروز: 27,693
بازدید کل: 152,034,696
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 80
کاربران حاضر: 80
تبیین نقش رفتار شهروندی سازمانی در ارزش ویژه برند مبتنی مشتری
چکیده:

رفتارهای شهروندی سازمانی به عنوان رفتارهای اختیاری و آگاهانه کارکنان، تاثیر بسزایی بر عملکرد فردی و سازمانی دارد و کارکنان را در وضعیتی قرار میدهد که به صورت داوطلبانه وظایفی فراتر از نقش و شرح شغل خود انجام دهند، از طرفی مقوله برند سازی و مدیریت برند امروزه طرفداران متعددی در نیای بازاریابی دارد تا جایی که ساخت یک برند قدرتمند در بازار، هدف بسیاری از سازمانها میباشد. در مقاله حاضر تاثیر رفتار شهروندی سازمانی و ابعاد آن بر ارزش برند از دیدگاه مشتری در قالب ارائه مدلی محقق ساخته و نوآورانه مورد بررسی قرار گرفته است. داده های مورد نیاز برای این تحقیق به صورت نمونه گیری تصادفی ساده از کارکنان صفی رستورانهای پدیده شاندیز در بخش رفتار شهروندی و به صورت نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس از مشتریان در بخش ارزش برند و در قالب پرسشنامه جمع آوری شده است. برای سنجش رفتار شهروندی از پرسشنامه پودساکف وارگان و برای سنجش ارزش برند از پرسشنامه محقق ساخته که بر اساس مطالعات کیم، تانگ و هاولی و آکر طراحی شده، استفاده شده است. این تحقیق از نوع کاربردی با ماهیت پیمایشی میباشد همچنین از روش معادلاتساختاری و به وسیله نرم افزار پی ال اس به منظور تجزیه و تحلیل دادهها استفاده شده است. نتایج به دست آمده بیان میدارد که کلیه ابعاد رفتار شهروندی سازمانی تاثیر معنادار مثبتی بر ارزش برند از دیدگاه مشتری دارند.

کلید واژه: رفتار شهروندی سازمانی ، نوع دوستی ، تواضع و فروتنی ، روحیه جوانمردی ، وجدان کاری ، فضیلت مدنی ، ارزش برند ، وفاداری به برند ، آگاهی از برند ، کیفیت ادراک شده
نویسنده(گان): محمد محمودی میمند ، عطاءاله هرندی
منبع: فصلنامه مدیریت بازاریابی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 16
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.