شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 4,698
بازدید دیروز: 27,693
بازدید کل: 152,025,720
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 63
کاربران حاضر: 63
بررسی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری (مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد)
چکیده:

امروزه، ساخت برندی قدرت مند، هدف بسیاری از سازما ن ها از جمله سازما ن های خدماتی است. با اینکه ساخت برند در صنعت هتلداری اهمیت زیادی دارد، تحقیقات اندکی با رویکرد تجربی در این زمینه انجام شده است. این مقاله با هدف اندازه گیری تجربی آثار متقابل ابعاد ارزش ویژه برند مبتنی بر مشتری با در نظر گرفتن فرضیه آکر و به منظور شناسایی مهم ترین بعد ارزش برند در حوزه هتلداری طراحی شده است. تحقیق حاضر، از نظر هدف ، کاربردی و براساس روش گردآوری داده ها، توصیفی و از نوع پیمایشی است. داده های مورد نیاز با پرسشنامه از مشتریان هتل های پنج ستاره مشهد جمع آوری شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحقیق نشان می دهد کیفیت ادراک شده بعد اصلی در ایجاد ارزش ویژه برند است و تأثیر قابل توجهی بر سایر ابعاد ارزش برند دارد و تعیین کننده ای قوی در ارزش ویژة برند محسوب می شود.

کلید واژه: آگاهی از برند ، ارزش ویژه برند ، تداعی برند ، کیفیت ادراک شده ، وفاداری به برند
نویسنده(گان): فریبرز رحیم نیا، زهرا فاطمی، عطاءاله هرندی
منبع: فصلنامه علمی پژوهشی مدیریت بازرگانی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 20
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.