شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 2,297
بازدید دیروز: 17,614
بازدید کل: 152,245,787
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 32
کاربران حاضر: 32
نقش ارزش برند مبتنی بر مشتری در تاثیر تبلیغات بر پاسخ مصرف کننده
چکیده:

ارزش نام تجاری در دنیاری بازاریابی بر هیج کس پوشیده نیست، یک برند قوی می تواندارزشی بیش از ارزش معمول برای سازمان ایجاد کند. این موضوع در صنعت توریسم وگردشگردی از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد و سازمان های امروزی را به شناسایی عوامل موثر بر ارتقای ارزش نام تجاری خود در ذهن مشتریان ترغیب م ینماید. تبلیغات نیز یکی از موضوعاتی است که امروزه تمام مردم جهان حتی در دورترین نقاط با آن در ارتباط هستند و از آن تاثیر م یپذیرند. پژوهش حاضر بدنبال طراحی چارچوبی نظام مند در خصوص مفاهیم ارزش برند، و ابعاد آن، تبلیغات و پاسخ مصرف کننده در دفاتر گردشگری و مسافرتی شهر تهران بوده و از این طریق سعی دارد تا در گسترش مرزهای دانش موجود در این حوزه اقدام نماید. داده های مورد نیاز برای این تحقیق بصورت نمونه گیری غیرتصادفی در دسترس از مشتریان دفاتر خدمات گردشگری و مسافرتی منطقه یک شهر تهران و درقالب پرسشنامه جمع آوری شده است. این تحقیق از نوع کاربردی با ماهیت به Smart pls پیمایشی می باشد. همچنین از روش معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار منظور تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شده است. نتایج بدست آمده حاکی از آن است که تبلیغات بر پاسخ مصرف کننده تاثیر مثبت و قابل توجهی دارد، همچنین تبلیغات از طریق نقش واسط ارزش برند مبتنی بر مشتری و هر یک از ابعاد آن بر پاسخ مصرف کننده موثر می باشد.

کلید واژه: تبلیغات ، ارزش برند ، پاسخ مصرف کننده ، وفاداری به برند ، آگاهی از برند ، تداعی برند ، کیفیت ادارک شده از برند
نویسنده(گان): آذر کفاش پور، عطاءاله هرندی (فرستنده)، زهرا فاطمی
منبع: فصلنامه علمی پژوهشی کاوش های مدیریت بازرگانی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.