شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,390
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,525,668
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 71
کاربران حاضر: 71
تبارشناسی عدالت در بستر سازمانی و کارکنان سازمانی
چکیده:

عدالت خواهی میل به پایینی است که فارغ از بستر فکری و جغرافیایی هر انسانی تمایل بی نهایتی به آن دارد. شدت و کیفیت این میل در عرصه سازمانی و در میان کارکنان و حتی در میان دریافت کنندگان خدمت بدان حد است که در تمام لحظات سازمان به آن توجه می شود. اجتماع بستر اصلی ورود مفهوم عدالت به سازمان بوده است و پس از ورود با عناوینی چون تئوری برابری، تئوری اسناد و مواردی از این دست نمود پیدا کرده است. عدالت در سازمان بیانگر ادراک کارکنان از برخوردهای منصفانه در کار است. این ادراک نوعی موضوعی روانشناسی بوده و از طرفی نیز امری نسبی می تواند تلقی شود. چون امکان دارد دو نیروی انسانی از یک موقعیت و برخورد منصفانه دو تحلیل و برداشت متفاوتی را داشته باشند طوری که یکی از آنها احساس بی عدالتی نماید و دیگری نیز احساس بی عدالتی نماید. به همین دلیل موضوع عدالت و انصاف علاوه بر امری اجتماعی و فلسفی امری روانشناسی و در حوزه تحلیل فرد می تواند قرار گیرد. در این جستار کوتاه سعی بر آن است تا ابعاد و رویکردها و مدل های عدالت سازمانی مورد اشاره و شرح قرار گیرد.

کلید واژه: سازمان، کارکنان، عدالت سازمانی، مدل های عدالت.
نویسنده(گان): حامد بردبار
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 24
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه