شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 02 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 50,528
بازدید دیروز: 28,942
بازدید کل: 157,651,900
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 110
کاربران حاضر: 111
مروری بر مفهوم سکوت سازمانی؛ علل، آثار و راههای تقابل با آن
چکیده:

در دنیای امروزی ارتباطات نقشی کلیدی بازی می کند. ایجاد ارتباطات موثر و کانال های ارتباطی باز و کارا از اولویت های سازمان های بزرگ است. اما در بسیاری از سازمانها کارکنان از فقدان ارتباطات، عدم تسهیم اطلاعات و همچنین عدم توجه مدیران و سرپرستان به ایده ها نظراتشان شکوه می کنند. مجموع این عوامل می تواند دلیلی بر شکست اهداف سازمان و برنامه های مدیران باشد. یکی از موانع مهم در موفقیت برنامه ها و اهداف سازمان، فقدان اطلاعات، فقدان اعتماد و فقدان آن چیزی است که پژوهشگران آن را سکوت سازمانی نام نهاده اند؛ که عبارت از خودداری از بیان ایده ها، نظرات و اطلاعات راجع به مشکلات سازمانی است. سکوت سازمانی پدیده ای رایج و شایع در اغلب سازمانها می باشد. در پژوهش حاضر، که مروری است بر مفهوم پدیده سکوت سازمانی، سعی شده تا علل، عوامل و آثار آن مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی جهت تقابل با آن ارائه گردد.

کلید واژه: ارتباطات، کانال های ارتباطی، تسهیم اطلاعات، سکوت سازمانی
نویسنده(گان): سعید جعفری
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: رفتار سازمانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1394
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 4500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.