در دنیای امروزی ارتباطات نقشی کلیدی بازی می کند. ایجاد ارتباطات موثر و کانال های ارتباطی باز و کارا از اولویت های سازمان های بزرگ است. اما در بسیاری از سازمانها کارکنان از فقدان ارتباطات، عدم تسهیم اطلاعات و همچنین عدم توجه مدیران و سرپرستان به ایده ها نظراتشان شکوه می کنند. مجموع این عوامل می تواند دلیلی بر شکست اهداف سازمان و برنامه های مدیران باشد. یکی از موانع مهم در موفقیت برنامه ها و اهداف سازمان، فقدان اطلاعات، فقدان اعتماد و فقدان آن چیزی است که پژوهشگران آن را سکوت سازمانی نام نهاده اند؛ که عبارت از خودداری از بیان ایده ها، نظرات و اطلاعات راجع به مشکلات سازمانی است. سکوت سازمانی پدیده ای رایج و شایع در اغلب سازمانها می باشد. در پژوهش حاضر، که مروری است بر مفهوم پدیده سکوت سازمانی، سعی شده تا علل، عوامل و آثار آن مورد بررسی قرار گرفته و راهکارهایی جهت تقابل با آن ارائه گردد.