علم روانشناسی و رفتار سازمانی مفهوم یادگیری را با مفهوم تغییر رفتار پیوند می زند و بر این اساس بیان می کند که یادگیری یک نوع تغییر نسبی رفتار افراد بوده که در بازه های زمانی مختلف به تناوب تکرار میگردد. در عرصه سازمانی زمانی می توان گفت فردی یا سازمانی یادگیرنده است یا یادگیری در عرصه فردی وسازمانی زمانی رخ می دهد که فرد کار و اقدامی را انجام دهد که پیش از این آن را انجام نمی داده است. مفهوم یادگیری سازمانی به به اوایل قرم بیستم میلادی هنگامیکه تیلور موضوع نحوه و انتقال یادگیری به سایر کارکنان را برای افزایش کارایی مطرح کرد، برمیگردد اما واقعیت آن است که سیرت و مارچ جزء کسانی بودند که دو واژه یادگیری و سازمان را به هم متصل نموده و یادگیری را به عنوان یک پدیده سازمانی در ادبیات و مبانی نظری رفتار سازمانی معرفی نمودند. فرمت فایل: PDF همراه با فوتر