ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 10,747
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,521,025
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 119
کاربران حاضر: 121
تعداد دریافت: 19
تعداد بازدید: 2321
مدیریت منابع انسانی در حوزه مدیریت کیفیت فراگیر
چکیده:
مدیریت منابع انسانی اصطلاح نسبتا جدیدی است که از نیمه دوم قرن بیستم مطرح گردیده است . هدف اساسی مدیریت منابع انسانی استفاده بهینه از منابع انسانی سازمان است . در واقع اهداف مدیریت منابع انسانی عبارتند از : جذب ، بهبود ، بهسازی ،برانگیختن و هدایت منابع انسانی مورد نیاز ، بسط و توسعه فرهنگ سازمانی و ایجاد تعهد در میان کارکنان ، ایجاد رابطه ای مناسب میان کارکنان و توسعه منابع انسانی و به کارگیری و استفاده بهینه از پتانسیل موجود کارکنان . بالطبع در این رویکرد افراد به عنوان مهمترین و کلیدی ترین نقش را برای موفقیت یک سازمان ، ایفا می کنند .نظریه پردازان متابع انسانی معتقدند که فعالیتهای منابع انسانی نقش مهمی در ایجاد مزیت رقابتی برای سازمان از طریق در نظر گرفتن سرمایه سازمانی و انسانی به عنوان اهداف استراتژیک ، ایفا می کند. از سوی دیگر مدیریت کیفیت فراگیر فلسفه مدیریتی نوینی است که برای اولین بار توسط دمینگ و جوران مطرح شد . اصول اساسی مدیریت کیفیت فراگیر عبارتند از کار تیمی، بهبود مستمر ، مشارکت کارکنان و رضایت مشتری . تمرکز عمده مدیریت کیفیت فراگیر بر روی توجه به جنبه انسانی تولید است . مدیریت کیفیت فراگیر اگر همراه با یک تلاش منابع انسانی متناسب اجرا گردد ، توانایی بالقوه ای برای بهبود سازمانی داراست . در این مقاله به رابطه میان این دو رویکرد مدیریت پرداخته شده است و عناصر مدیریت منابع انسانی چون ارزیابی عملکرد ، انتخاب ، آموزش و.. تحت رویکرد مدیریت کیفیت فراگیر و به منظور دست یافتن رویکردی جدید و اثر بخش تر نمودن آنها مورد بررسی قرار گرفته اند. این مطالعه نشان داد که TQM تغییرات برجسته ای را در محتوا و فرایند فعالیتهای مختلف مدیریت منابع انسانی بوجود می آورد.
کلید واژه:
مدیریت منابع انسانی – مدیریت کیفیت فراگیر – مشارکت – کار تیمی
نویسنده(گان):
مرتضی شفیعی
منبع:
چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت
موضوع:
تولید
دسته:
مقاله کنفرانس
سال انتشار:
1385
تعداد صفحات:
14
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
168 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved