شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,767
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,661,770
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 153
کاربران حاضر: 153
استقرار و پیاده سازی استراتژی های بازاریابی در توسعه صنعت گردشگری
چکیده:

بازاریابی گردشگری عبارت است از به کارگیری مفاهیم مناسب بازاریابی برای اتخاذ راهبردهایی به منظور جذب گردشگران به یک مقصد. استراتژی های بازاریابی چگونگی تامین نیازها و خواسته های مشتریان را نشان می دهد. گردشگری با گام های سریع و پرشتاب خود امروزه در بین سه صنعت برتر دنیا قرار گرفته است. گردشگران با دلایل و انگیزه های مختلف، منطقه، استان، یا کشوری را برای گردشگری انتخاب می کنند که دارای جذابیت اند. بازاریابی گردشگری تلاش مدون، هماهنگ و سیستماتیک سازمانهای گردشگری در سطوح محلی، ملی و بین المللی است.هدف بازاریابی گردشگری، جذب و انگیزش تمامی مشتریان بالقوه خدمات گردشگری به سمت یک مقصد گردشگری خاص و مورد نظر بازاریاب است. هدف اصلی از نوشتار حاضر، شرح مفهوم بازاریابی، استراتژی های بازاریابی، مفاهیم گردشگری و صنعت گردشگری و اهمیت آن می باشد، در ادامه مدل چرخه حیات مناطق گردشگری، صنعت گردشگری و بازاریابی، بخش بندی بازار و ضرورت آن در صنعت گردشگری ارائه می شود،.سپس به عوامل بازاریابی موثر بر توسعه صنعت گردشگری و نقش تبلیغات در صنعت گردشگری خواهیم پرداخت و در پایان به جمع بندی از مطالب و نتیجه گیری می پردازیم.

کلید واژه: بازاریابی، استراتژی های بازاریابی، بخش بندی بازار، صنعت گردشگری، توریسم
نویسنده(گان): سید مهرداد میرآفتاب زاده (فرستنده)، نرگس آهنگر
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.