استراتژی عبارت است از یک طرح عملیاتی به منظور هماهنگی و سازماندهی اقدامات برای دستیابی به هدف، که رویکردهای اصلی سازمان را معین میکند و راه های مناسبی را جهت تخصیص منابع در ازای کمک به سازمان برای دستیابی به اهداف بلند مدت پیشنهاد مینماید. امروزه استراتژی رقابتی و شاخههای محوری آن در مورد تحلیل صنعت، تحلیل رقبا و تعیین موقعیت استراتژیک به عنوان بخشی پذیرفته شده از فعالیت مدیریتی محسوب میشوند. استراتژی رقابتی ارائهدهنده چارچوبی غنی برای شناسایی عوامل زیربنایی رقابت در صنایع بوده است. این عوامل در حال حاضر شرایط فعلی اقتصاد جهانی به گونهای است که اغلب کشورها به دنبال دستیابی به جایگاهی رقابتی در سطح بینالمللی هستند. در دنیای امروزی و مدرن، رقابت یک عامل پویا است و تکنولوژیهای نوین محصولات جدید، مرزبندیهای جدید بازار، فرآیندهای تولیدی جدید و مفاهیم جدید مدیریتی منجر به شکلگیری، تغییر و یا حتی از بین بردن مزیت رقابت صنعتی ملی میشود. در این پژوهش جهت اولویتبندی استراتژیهای رقابتی پیشنهادی، از روش ELECTERE به عنوان یکی از تکنیکهای تصمیمگیری چندشاخصه در محیط فازی، استفاده شده است و در نهایت هم یک مثال عددی جهت این اولویتبندی آورده شده که کاربرد این روش را بیان مینماید.