شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 17,698
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,671,701
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 140
کاربران حاضر: 140
تبیین فاکتورهای اصلی موفقیت در زنجیره تأمین چابک در راستای زنجیره طراحی محصولات فرهنگی
چکیده:

در بازار رقابتی موجود، تأکید مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهای وارده بر تولید کنندگان شده است. بر این اساس، فعالیت هایی نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول یا خدمت، نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع، تحویل و خدمت به مشترى که قبلأ همگى در سطح سازمان انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است از این رو تولید و عرضه محصولات فرهنگی نیز از این قائده مستثنی نمی باشد و همگام با سایر محصولات می تواند از عوامل موفقیت در این زنجیره بهره برده و روند رو به رشدی را در این عرصه تجربه کند. در این تحقیق سعی شده است تا شاخص های موفقیت در زنجیره تأمین چابک برای محصولات و خدمات فرهنگی تعیین شده و به ترتیب اهمیت و کارکرد یه کمک نرم افزار SPSS18 رتبه بندی شوند. از این رو مدل پیشنهادی بر اساس عوامل موفقیت زنجیره تامین چابک در یکی از شرکت های تولید کننده محصولات فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته، و نتایج حاصل نشان داد که در واحد فیلم و موسیقی، پاسخ گویی به مشتریان و در واحد انتشارات، سرعت و در واحد سرگرمی های سازنده، برنامه ریزی متناسب از مهم ترین عوامل می باشند. هم چنین عامل کیفیت محصول، در هر سه واحد مشترک می باشد، اما اهمیت آنها متفاوت می باشد

کلید واژه: فاکتور های اصلی موفقیت، زنجیره تامین چابک، طراحی محصولات فرهنگی، نرم افزار SPSS18
نویسنده(گان): فاطمه مهاجرانی، منیژه ملائی (فرستنده) ، مهدی افضلیان
منبع: دومین همایش ملی ارتقای کیفیت آثار و محصولات و فعالیت های فرهنگی
موضوع: مدیریت کیفیت و بهره وری
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 12
قیمت (تومان): 2400
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.