در بازار رقابتی موجود، تأکید مشترى بر کیفیت بالا و خدمت رسانى سریع، موجب افزایش فشارهای وارده بر تولید کنندگان شده است. بر این اساس، فعالیت هایی نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول یا خدمت، نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع، تحویل و خدمت به مشترى که قبلأ همگى در سطح سازمان انجام مى شده اینک به سطح زنجیره عرضه انتقال پیدا کرده است از این رو تولید و عرضه محصولات فرهنگی نیز از این قائده مستثنی نمی باشد و همگام با سایر محصولات می تواند از عوامل موفقیت در این زنجیره بهره برده و روند رو به رشدی را در این عرصه تجربه کند. در این تحقیق سعی شده است تا شاخص های موفقیت در زنجیره تأمین چابک برای محصولات و خدمات فرهنگی تعیین شده و به ترتیب اهمیت و کارکرد یه کمک نرم افزار SPSS18 رتبه بندی شوند. از این رو مدل پیشنهادی بر اساس عوامل موفقیت زنجیره تامین چابک در یکی از شرکت های تولید کننده محصولات فرهنگی مورد بررسی قرار گرفته، و نتایج حاصل نشان داد که در واحد فیلم و موسیقی، پاسخ گویی به مشتریان و در واحد انتشارات، سرعت و در واحد سرگرمی های سازنده، برنامه ریزی متناسب از مهم ترین عوامل می باشند. هم چنین عامل کیفیت محصول، در هر سه واحد مشترک می باشد، اما اهمیت آنها متفاوت می باشد