برای محیط در حال تغییر امروز، چابکی زنجیره تأمین از عوامل حیاتی می باشد که بر موفقیت شرکت ها اثر گذار بوده و بالطبع موجب افزایش رقابت در میان سازمان ها می شود. بنابراین مدیران زنجیره تأمین باید استراتژی مناسبی را انتخاب کنند،که بتوانند فرایند زنجیره تأمین را با هزینه قابل قبولی توسعه داده و از طرفی موجب افزایش رضایت مشتریان شوند. بر همین اساس، فعالیت هایی نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول یا خدمت، نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع، تحویل و خدمت به مشترى که قبلأ همگى در سطح سازمان انجام می شده اینک به سطح این زنجیره انتقال پیدا کرده است. لذا در این مقاله سعی شده است که شاخص های هقت گانه سرعت هماهنگی با تغییرات، پاسخ گویی، معرفی محصول جدید، کاهش هزینه، توسعه مهارت کارکنان، برنامه ریزی متناسب، کیفیت محصولات ذکر شده به عنوان شاخص های اصلی در چابکی زنجیره تأمین، برای محصولات و خدمات فرهنگی سنجیده و به ترتیب اهمیت و کارکرد به دو روش فازی و آماری رتبه بندی شوند. نتیجه مطالعه نشان داد که دو عامل سرعت هماهنگی با تغییرات و کیفیت محصولات در هر دو روش از اولویت بالاتری برخوردارند و مهم ترین موانع مشترک در ارتقای سطح چابکی عدم توجه به کاهش هزینه می باشند.