شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 01 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 15,694
بازدید دیروز: 25,852
بازدید کل: 151,585,374
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 72
کاربران حاضر: 73
رتبه بندی فاکتورهای اصلی موفقیت زنجیره تأمین چابک در طراحی و تولید محصولات فرهنگی
چکیده:

برای محیط در حال تغییر امروز، چابکی زنجیره تأمین از عوامل حیاتی می باشد که بر موفقیت شرکت ها اثر گذار بوده و بالطبع موجب افزایش رقابت در میان سازمان ها می شود. بنابراین مدیران زنجیره تأمین باید استراتژی مناسبی را انتخاب کنند،که بتوانند فرایند زنجیره تأمین را با هزینه قابل قبولی توسعه داده و از طرفی موجب افزایش رضایت مشتریان شوند. بر همین اساس، فعالیت هایی نظیر برنامه ریزى عرضه و تقاضا، تهیه مواد، تولید و برنامه ریزى محصول یا خدمت، نگهدارى کالا، کنترل موجودى، توزیع، تحویل و خدمت به مشترى که قبلأ همگى در سطح سازمان انجام می شده اینک به سطح این زنجیره انتقال پیدا کرده است. لذا در این مقاله سعی شده است که شاخص های هقت گانه سرعت هماهنگی با تغییرات، پاسخ گویی، معرفی محصول جدید، کاهش هزینه، توسعه مهارت کارکنان، برنامه ریزی متناسب، کیفیت محصولات ذکر شده به عنوان شاخص های اصلی در چابکی زنجیره تأمین، برای محصولات و خدمات فرهنگی سنجیده و به ترتیب اهمیت و کارکرد به دو روش فازی و آماری رتبه بندی شوند. نتیجه مطالعه نشان داد که دو عامل سرعت هماهنگی با تغییرات و کیفیت محصولات در هر دو روش از اولویت بالاتری برخوردارند و مهم ترین موانع مشترک در ارتقای سطح چابکی عدم توجه به کاهش هزینه می باشند.

کلید واژه: رتبه بندی، فاکتورهای اصلی موفقیت، زنجیره تأمین چابک، روش های فازی و آماری
نویسنده(گان): علی محقر، منیژه ملائی (فرستنده)، مهدی افضلیان
منبع: فصلنامه علمی ترویجی مدیریت زنجیره تامین
موضوع: لجستیک
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 9
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.