مدیریت استراتژیک هنر و دانش تبیین و تدوین، اجرا و ارزیابی تصمیمات وظیفه ای چندگانه می باشد که سازمان را قادر به دست یابی به اهداف بلند مدت خودش می سازد. امروزه استراتژی رقابتی و شاخههای محوری آن در مورد تحلیل صنعت، تحلیل رقبا و تعیین موقعیت استراتژیک به عنوان بخشی پذیرفته شده از فعالیت مدیریتی محسوب میشوند. استراتژی رقابتی ارائهدهنده چارچوبی غنی برای شناسایی عوامل زیربنایی رقابت در صنایع بوده است فلذا انتخاب استراتژی مناسب در دنیای رقابت برای سازمانها می تواند سرنوشت ساز باشد. در این پژوهش جهت انتخاب استراتژیهای رقابتی پیشنهادی، از مدل یاگر به عنوان یکی از تکنیکهای تصمیمگیری چندشاخصه در محیط فازی، استفاده شده است و در نهایت هم یک مثال عددی آورده شده که کاربرد این روش را بیان مینماید. فرمت فایل: WORD