شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 09 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 12,128
بازدید دیروز: 22,189
بازدید کل: 151,846,293
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 64
کاربران حاضر: 64
بررسی ادراکات مشتریان از اخلاقیات اینترنتی و تاثیر آن بر رضایتمندی مشتری
چکیده:

امروزه سازمانها تحت تأثیر عواملی از قبیل افزایش رقابت جهانی، دگرگونی‌های ناگهانی، نیاز به حفظ و وفاداری مشتریان خود و وجود منابع محدود و غیره زیر فشارهای زیادی قرار دارند. بنابراین پژوهش حاضر که با هدف بررسی ادراکات مشتریان از اخلاقیات اینترنتی و تعیین اثرات آن بر رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای استان اردبیل است. جامعه آماری این تحقیق را کلیة مشتریانی تشکیل می‌دهند که تقاضاهای خود را از طریق فضای مجازی از فروشگاههای زنجیره‌ای استان اردبیل که تعداد آنها 45 فروشگاه می‌باشد، صورت داده‌اند. تعداد این مشتریان با استناد به آمار واحد انفورماتیک این فروشگاهها به تعداد 110 نفر می‌باشد که تعداد 86 نفر مطابق جدول مورگان از بین آنها به روش تصادفی ساده انتخاب گردید. ابزار گردآوری اطلاعات از طریق دو نوع پرسشنامه که پرسشنامة اول مشتمل بر 16 سؤال در راستای سنجش ادراکات مشتریان از اخلاقیات اینترنتی توسط چی پینگ و همکاران (2007) و پرسشنامة دوم مشتمل بر 9 سؤال در راستای سنجش رضایتمندی مشتریان از خدمات ارائه شده توسط سازمان تدوین شده توسط سودرلند (1998) بوده که بر مبنای طیف لیکرت تنظیم گردیده است. نتایج تحقیق نشان داد که بین عدم فریبکاری، برآورد نمودن تقاضا، رعایت حریم خصوصی مشتریان و امنیت سایت و رضایتمندی مشتریان فروشگاههای زنجیره‌ای استان اردبیل رابطة مثبت و معناداری وجود دارد.

کلید واژه: عدم فریبکاری، برآورد نمودن تقاضا، رعایت حریم خصوصی مشتریان، امنیت سایت، رضایتمندی مشتریان
نویسنده(گان): وحید نورافکن (فرستنده) ، خیرالله سربلند
منبع: اولین کنفرانس ملی جایگاه مدیریت و حسابداری در دنیای نوین کسب و کار، اقتصاد و فرهنگ
موضوع: بازرگانی و تجارت
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 23
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.