شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 17 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 27,528
بازدید دیروز: 21,359
بازدید کل: 152,020,857
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 126
کاربران حاضر: 127
انتخاب بهترین اداره دولتی با بررسی 8 مولفه نشاط سازمانی به روش AHP
چکیده:

با توجه به چالش هایی که سازمانها امروزه با آن مواجه هستند ، ایجاد سازمان شاد یکی از نیازهای استراتژیک برای موفقیت در بلند مدت می باشد. هدف از این مقاله رتبه بندی 6 اداره دولتی در شهر رشت از نظر نشاط سازمانی با 8 شاخص مثبت اندیشی ، خودگشودگی ، عدالت مشارکت، انعطاف پذیری، یادگیری، معنادار بودن کار، امنیت در محیط کار و تعامل با همکاران به روش AHP گروهی می باشد . در این پژوهش با استفاده از نظر خبرگان و مطالعات کتابخانه ای نمودار تحلیل سلسله مراتبی برای انتخاب بهترین اداره ترسیم و وزن شاخصها و سازگاری آنها انجام شد . همچنین امتیاز نسبی هر اداره از نظر هر شاخص محاسبه ، رتبه بندی و سازگاری آنها محاسبه گردید . نتایج نشان میدهد شاخص امنیت در محیط کار از 7 شاخص دیگر از اهمیت بالاتری برخوردار است . همچنین در رتبه بندی کلی ادارات نسبت به شاخصها مشخص شد که اداره گاز اول، اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوم ، اداره بیمه سلامت سوم ، اداره آموزش و پرورش چهارم ، اداره صنعت، معدن و تجارت پنجم و اداره پست ششم می باشد .

کلید واژه: اداره ، AHP ، تحلیل سلسله مراتبی ، ارزیابی عملکرد، مثبت اندیشی ، خودگشودگی ، عدالت مشارکت، انعطاف پذیری، یادگیری، معنادار بودن کار، امنیت در محیط کار
نویسنده(گان): مهداد پاکدامن (فرستنده) ، موسی شعبانزاده
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: تصمیم گیری
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.