آیا تا به حال از خود پرسیدهاید که چرا بعضی از شرکتهای بزرگ و موفق در مدت زمان کوتاهی با از دست دادن سهم بزرگی از بازار خود به موقعیتی معمولی و حتی تأسف بار تنزل یافتهاند و چرا برخی از شرکتهای کوچک و گمنام به یکباره به جایگاههای ممتازی در صحنه رقابت بین الملل رسیدهاند؟ آیا در این مورد فکر کردهاید که چرا برخی از مؤسسات، نوسانهای سیاسی، اقتصادی، اجتماعی را به راحتی تحمل نموده و بر آنها غلبه میکنند و در مقابل برخی از سازمانها طعم تلخ شکست را چشیده و از ادامه راه باز میمانند؟ به عقیده بسیاری از متخصصان علم مدیریت پاسخ بسیاری از این گونه سئوالات را باید در مفاهیمی به نام «استراتژی» و «مدیریت استراتژیک» جستجو کرد. در این مجموعه آموزشی با موارد زیر آشنا می شویم 1- مقدمه 2- تعریف استراتژِ ی - مدیریت - مدیریت استراتژِیک 3-پارادایم ها و مکاتب مدیریت استراتژیک 4-مزایای مدیریت راهبردی 5-ریسکهای مدیریت راهبردی 6-برنامه ریزی استراتژیک 7-ویژگیهای برنامه ریزی استراتژیک 8-فرآیند مدیریّت استراتژیک 9-توسعه مدیریت استراتژیک و ......