شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,117
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,662,120
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 135
کاربران حاضر: 135
بررسی نقش نام تجاری در کسب، حفظ و ارتقای رقابت پذیری محصولات استان زنجان
چکیده:

در حال حاضر، شرایط حاکم بر فعالیت سازمان ها به علت تغییرات بنیادین مولفه‌های سازمانی و مدیریتی نظیر تغییرات فن‌آوری‌های اطلاعات و ارتباطات و همچنین تعداد و تنوع نیازها، خواسته‌ها و انتظارات روزافزون مشتریان بیش از پیش رقابتی تر شده است. مصداق عینی این موضوع را می‌توان در بازار کالاها و خدمات مشاهده کرد. عوامل متعددی از جمله ورود محصولات جدید به بازار و انتشار اطلاعات گسترده به مشتریان، افزایش شناخت و آگاهی آنان را به دنبال داشته و به تبع آن، موجب ایجاد رقابت فزاینده‌ای برای جذب و حفظ مشتریان شده است. از این رو در بازارهای رقابتی توسعه یافته، کارآمدی و اثربخشی به شدت تحت تأثیر استراتژی‌های بازاریابی قرار دارند. در این بین،" نام تجاری" به عنوان جزء لاینفک آن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. براساس تحقیقات، نام تجاری یکی از انگیزه‌های اصلی مشتریان در تصمیم به خرید محصول یا خدمت است. به علاوه، نام تجاری به واسطه کارکردهای مهم در ایجاد وفاداری مشتریان از طریق تشخیص و تفکیک کیفیت و همچنین خلق ارزشهای افزوده دیگر از یک سو، توسط صاحبنظران علمی در تحقیقات بازاریابی و از سوی دیگر، توسط مدیران در پیاده‌سازی موفق الگوها و دستاوردهای علمی این حوزه، در کانون تأکید و توجه قرار دارد. واضح است که انتخاب نام تجاری مناسب می‌تواند به عنوان عامل تسهیل‌کننده و پیش‌برنده موجب کسب، حفظ و ارتقای توان رقابت‌پذیری سازمان ها شود. در مقابل، نام تجاری نامناسب در نقش عامل بازدارنده می تواند سد راه و مانع تحقق این خواسته گردد. با عنایت به این موضوع مقاله حاضر بر آن است که با توجه به احساس ضرورت و اهمیت مسئولین استان زنجان در توسعه محصولات استان، نقش و جایگاه نام تجاری را در این حوزه و با توجه به تأکیدات بیان شده مورد بررسی قرار دهد.

کلید واژه: تحقیقات بازاریابی، نام تجاری، وفاداری به نام تجاری
نویسنده(گان): منوچهر انصاری، محسن قربانلو، مظاهر یوسفی امیری (فرستنده)
منبع: ششمین کنفرانس بین المللی برند
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1390
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.