شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 7,819
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,661,822
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 107
کاربران حاضر: 107
بررسی تأثیر عوامل مرتبط با برند بر وفاداری مشتریان صنعتی (لوازم طراحی، ماکت سازی و نقشه کشی رشته معماری)
چکیده:

یکی از مهم ترین مسائلی که امروزه مدیران برند با آن مواجه اند، چگونگی فراهم آوردن وگسترش درک بهتری از رابطه بین سازه هایی مثل برند و وفاداری مشتری است. علائم تجاری از مسائل اصلی مطرح در راهبرد آمیخته محصول بنگاه اقتصادی است. لذا در این تحقیق ما اثرگذاری عوامل شناخته شده مرتبط با علائم تجاری (ارزش، اعتماد، رضایتمندی، احساس، مقاومت در برابر تغییر و ارزش ویژه برند) را بر وفاداری (رفتاری و نگرشی) مشتری ارزیابی می کنیم. این پژوهش از نظر روش توصیفی- پیمایشی است و جامعه آماری این تحقیق دانشجویان رشته معماری در استان گیلان هستند و داده های لازم برای بررسی فرضیات تحقیق به وسیله پرسشنامه جمع آوری شده است و تعداد اعضای نمونه 110 نفر می باشد. برای آزمون فرضیات از نرم افزار SPSS و آزمون همبستگی اسپیرمن استفاده شد که یافته ها نشان داد، بجز متغیر ارزش، سایر متغیرها با وفاداری رفتاری رابطه دارند؛ فقط دو متغیر اعتماد و احساس با وفاداری نگرشی رابطه معناداری نداشتند و بجز متغیر اعتماد وجود رابطه بین سایر عوامل ششگانه با وفاداری کل تأیید شد.

کلید واژه: علائم تجاری، ارزش ویژه برند، رضایتمندی، اعتماد، وفاداری مشتری، لوازم رشته معماری.
نویسنده(گان): محدثه محمدزاده ، سجاد محمدزاده
منبع: دومین کنفرانس بین المللی مدیریت چالشها و راهکارها
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.