زنجیره تأمین عموماً به صورت جریان رو به جلو مواد و رو به عقب اطلاعات مشخص می شود. مدیریت زنجیره تأمین یکی از شاخه های نوظهور مدیریت است که روز به روز در حال تکامل و پیشرفت است بسیاری از شرکتها با رقابتی بسیار شدید روبرو هستند که از تغییرات تکنولوژیکی و نوآوری های به وجود آمده در بازار و تغییر در تقاضاهای مشتریان ناشی می شود. این وضعیت، باعث تغییر اولویت ها در کسب و کار، چشم انداز استراتژیک و زیر سؤال رفتن صحت مدل های سنتی و در مواردی حتی مدل های جدید و معاصر شده است. توانایی پاسخ گویی سریع به تغییرات بازار چابکی نامیده می شود که در بازار امروز به عنوان عامل اصلی موفقیت و بقا تلقی می شود. در پژوهش حاضر در پی بررسی تاثیر این فعالیت ها بر سطح چابکی زنجیره تأمین شرکت نوشابه سازی بهنوش میباشد.تعداد 120پرسشنامه میان کارکنان توزیع گردید که در نهایت حدود 95 پرسشنامه (با نرخ بازگشت 72%) پاسخ داده شده و آزمون های آماری به کمک نرم افزار SPSS، بر روی آنها صورت پذیرفت.نتایج حاصله بیانگر تایید تاثیر فعالیت های زنجیره تأمین بر چابکی زنجیره تأمین بوده است. در انتهای این پژوهش پیشنهاداتی ارائه گردیده است که از آن جمله می توان به، معنادار شدن فعالیت های زنجیره تأمین و چابکی زنجیره تأمین در ارتباط با مشتری، پیشنهاد می شود سازمان ها و شرکت های تولیدی به این مساله اهمیت و توجه کنند. زیرا که ارتباط موفق با مشتری باعث پیشبرد بهتر کارها و گسترش هر چه بیشتر زنجیره تامین می شود، اشاره نمود.