در دنیای رقابتی امروز، سازمانها برای رشد و توسعه موقعیت خود باید شیوه جدید مقتضی با این میزان تغییرات و پیشرفت سریع را اتخاذ کنند. یکی از الزامات توسعه و پیشرو بودن در صنعت، برخورداری از رویکرد و نگاه نوآوری باز در سازمان است. نوآوری باز با تاکید بر از بین بردن مرزهای سازمان و دخیل کردن عوامل ارزش آفرین خارج از سازمان، احتمال موفقیت و توسعه سازمانی را بالا برده و ریسک ناشی از خطرات سرمایه گذاری را کاهش میدهد. از آنجا که در دهه اخیر، توجه از صنایع پیشرفته به صنایع متوسط و از سطح کلان به سطح صنعت و بنگاه معطوف شده است، ضروری است پژوهشها نیز در صنایع مختلف توسعه یابند. پروپوزال حاضر با مرور ادبیات پژوهشی و مدل های نوآوری باز به ارائه مدلی برای رتبه بندی عوامل نوآوری باز در صنعت لوازم خانگی میپردازد. این پروپوزال شامل بخش هایی نظیر چکیده ، بیان مسأله ، تشریح و بیان موضوع (مروری بر مبانی نظری تحقیق ، مروری بر پیشینه تحقیق و مدل مفهومی تحقیق)، ضرورت انجام تحقیق (ضرورت و اهمیت تحقیق از بعد نظری ، کاربردی، قانونی و برنامه ای)، گزاره های تحقیق (اهداف، سوال ها، فرضیه ها و تعریف متغیرهای اصلی پژوهش و نحوه سنجش آنها) ، روش تحقیق (روش تحقیق و دلیل به کارگیری آن، فرآیند اجرایی تحقیق، قلمرو موضوعی، زمانی و مکانی تحقیق، جامعه آماری و دلیل انتخاب آن، تعداد نمونه، روش نمونه گیری و دلیل انتخاب آن، منبع، روش و ابزار گردآوری داده ها، تجزیه و تحلیل داده ها)، دستاوردها و نتایج مورد انتظار، سهم دانش افزایی و نوآوری تحقیق ، زمان بندی مراحل اجرایی تحقیق ، تعریف واژه های کلیدی و فهرست منابع می باشد.