امروزه اینترنت، کانال با اهمیتی در بازاریابی و تبلیغات است. دلیل این امر می تواند توانایی اینترنت در کاهش هزینه ها و دسترسی آسان افراد به خدمات آنلاین باشد. همچنین مبلغان می توانند به آسانی به انبوهی از کاربران دسترسی پیدا کنند و با هزینه پایین با آنها ارتباط برقرار نمایند. در این مقاله به مقایسه روش های تبلیغ آنلاین با روش های سنتی می پردازیم و معایب و مزایای روش های آنلاین را بیان می کنیم. با توجه به اینکه ابزارهای مختلفی برای تبلیغات اینترنتی وجود دارد، در این مقاله به شرح تعدادی از آنها همچون تبلیغات بالاپر، بنر و تبلیغ از طریق پست الکترونیک خواهیم پرداخت. با وجود تمام جذابیت های این نوع تبلیغات، نگرش افراد نسبت به آنها تابع عواملی همچون آگاهی بخشی، سرگرمی و جنسیت مخاطب است که در این مقاله به برّرسی این عوامل می پردازیم. همچنین در این مقاله به بحث برّرسی اثربخشی تبلیغات اینترنتی و مدل سلسله مراتب تأثیرات، خواهیم پرداخت و نمونه هایی از تحقیقات انجام شده در این زمینه را بیان خواهیم کرد.