از بررسی ومطالعه ی آثار گذشتگان روشن می شود که مدیریت از قدیم الایام در جوامع مختلف بشری وجودداشته است وبزرگان ورهبران ملل وادیان مختلف ضرورت وجود مدیریت ورهبری را نیز یک امر مسلم شمرده اند در قرون اخیر هم نهضت های مختلفی در امر مدیریت ظهور کردندکه میتوان به نظریه مدیریت علمی نظریه مدیریت نهضت روابط انسانی نظریه سیستمها در مدیریت ونظریه ترکیبی مدیریت اشاره کرد . ازآغازکار تعلیم وتربیت انسان نیزازروشهای مختلف مدیریت درامرآموزش بهره برده است اما ازآنجایی که تحولات اجتماعی جدیدتغییراتی را در ابعاد مختلف جامعه از جمله درزمینه های مختلف فنآوریهای اطلاعاتی وارتباطی ایجاد کرده خودبه خود نیازهای جدیدی راهم بوجودآورده است لذابرای پاسخگویی به این نیازهای جدید افراد جامعه تغییرودگرگونی درروشهای مدیریت مدارس وتلاش برای بهبود بخشیدن به کیفیت مدیریت مدارس ضروری است . در این مجموعه آموزشی با موارد زیر آشنا می شویم 1- مقدمه 2- تعاریف مدیریت - آموزش - مدیریت آموزشی 3-تاریخچه 4-تعریف سازمان آموزشی 5-مدیران آموزشی و مدیریت دانش 6-اهداف مدیریت آموزشی 7-ویژگیهای مدیر آموزشی 8-وظایف مدیر آموزشی و....