شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 02 دی 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 8,589
بازدید دیروز: 19,661
بازدید کل: 158,499,078
کاربران عضو: 1
کاربران مهمان: 76
کاربران حاضر: 77
مروری بر مبانی و مفاهیم یادگیری سازمانی
چکیده:

با توسعه دانش و فناوری و گسترش حیطه‎های کسب و کار پارادایم‌های جدیدی ظاهر شده که بقاء را برای بسیاری از بنگاه‎ها مشکل ساخته است. در چنین محیطی طبیعی است که امتیازهای رقابتی تغییر شکل دهند. بزرگترین امتیاز رقابتی در پارادایم‌های جدید کسب و کار، یادگیری بیان شده است. بنابراین، سازمانهایی موفق‎تر هستند که زودتر، سریع‎تر و بهتر از رقبا یادبگیرند. درست به همین دلیل است که مفهوم یادگیری سازمانی در سالهای اخیر مطرح شده و رشد فزاینده‎ای داشته است. سازمانها به جای رفتارها و حرکتهای سنتی خود که در بهترین شکل آن در برگیرنده آموزش نیز می‎بود، تبدیل به سازمانی شوند که همواره یاد می‎گیرند، یعنی کوشش خود را در جهت یادگیری به عنوان یک امتیاز رقابتی به کار می‎برند. در مقاله حاضر که حاصل تحقیقات گسترده و مستخرج از پایان نامه کارشناسی ارشد می باشد، تعاریف یادگیری از دیدگاه دانشمندان، سطوح، ابعاد و انواع یادگیری، فرایند یادگیری سازمانی و موانع، ویژگیها و مزایای آن مورد بررسی قرار گرفته و به طور کامل تشریح میگردد که می تواند مبنای مطالعاتی مناسبی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی قرار گیرد.

کلید واژه: یادگیری سازمانی، سطوح یادگیری، انواع یادگیری، ابعاد یادگیری
نویسنده(گان): روح اله رحمتی نیا - محمود شهرخی - کیومرث احمدی
منبع: کنفرانس ملی علوم مدیریت نوین
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 17
قیمت (تومان): 3000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
 

کرمانشاه گشت - اولین سامانه جامع گردشگری استان کرمانشاه