مدیریت کیفیت جامع در تلاش برای کاهش هزینه های بهای تمام شده و افزایش کیفیت و سرعت در ارائه محصولات و خدمات می باشد.رهبری ، رضایت مشتری ، مشارکت کارکنان ، بهبود مستمر فرآیند ، مشارکت تامین کننده و مقیاسهای عملکرد ، مفاهیم اولیه بحث مدیریت جامع کیفیت می باشند . مدیریت کیفیت جامع یا مدیریت کیفیت فراگیر اقدامی است هوشمندانه ، آرام و مستمر که تاثیری قدرتمند در تامین اهداف سازمان دارد و در نهایت به رضایت مشتری ، افزایش کارایی و بالا بردن توانایی رقابت در بازار ختم می شود . کیفیت از منظر عملیاتی ، فعالیتی است که موجب افزایش قابلیتهای کارکردی و بعضاً ساختاری در کالاها و خدمات تولیدی می شود . این فعالیت به عنوان مجموعه ای از اقدامات در قالب وظایف تعریف شده ، منابع سازمانی را مصرف میکند . مصرف منابع سازمانی نشان دهنده هزینه است .بنابراین کیفیت با هزینه همراه است . هزینه های کیفیت ، هزینه های مصرف منابع در فعالیتهای ارتقاء کیفیت و یا تثبیت کیفیت است . در این مجوعه موارد زیر اورده شده است 1- تعاریف مدیریت و مدیریت کیفیت جامع 2-مفهوم فلسفه مدیریت کیفیت جامع از نگاه صاحبنظران 3- تاریخچه مفهوم مدیریت کیفیت جامع 4-نقش مدیریت کیفیت جامع 5-کیفیت محوری در نظام مدیریت کیفیت فراگیر 6- جایگاه انسان در فرهنگ مدیریت کیفیت جامع 7-مراحل اجرایی مدیریت جامع کیفیت 8-مدیریت کیفیت جامع TQM در شرکتهای کوچک و متوسط 9-ارکان فلسفی مدیریت جامع کیفیت کدامند 9- نتیجه گیری و.....