ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 03 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 17,078
بازدید دیروز: 19,789
بازدید کل: 158,527,356
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 86
کاربران حاضر: 86
تعداد دریافت: 6
تعداد بازدید: 2633
طراحی مدل هوشمند ارزیابی جذابیت بازارهای بین المللی
چکیده:
بررسی در ادبیات موضوع ارزیابی جذابیت بازارهای بینالمللی ارایه شده به وسیله صاحبنظران و همچنین تجارب عملی انجام شده در ایران نشانگر آن است که به طور کلی دو رویکرد مختلف برای انتخاب بازارهای خارجی پیشنهاد شده است: رویکرد گسترش و رویکرد قاعدهمند. بنگاههایی که از رویکرد گسترش استفاده میکنند، بتدریج و از طریق بازارهایی که از لحاظ فرهنگی و جغرافیایی مشابه بازار محلی است، وارد بازار بینالمللی میشوند. اما در رویکرد قاعدهمند، روش منظمی برای انتخاب بازار جهانی به کار گرفته میشود و از یک مجموعه از معیارها برای تعیین بازارهای مناسب استفاده میشود. اهمیت و نیاز به ارزیابی و انتخاب نظاممند بازارهای هدف به وسیله بسیاری از محققان مورد توجه قرار گرفته و مدلهایی برای ارزیابی و انتخاب بازارهای خارجی پیشنهاد شده است. اما مدلهای ارایه شده منطبق با واقعیت و فرایند تصمیمگیری صادرکنندگان نبوده است و از جامعبودن لازم برخوردار نمیباشند؛ بعلاوه، گامهای موثری در جهت هوشمندسازی مدلهای ارایه شده نیز برداشته نشده است. بر این اساس، در این مقاله پس از ارایه یک مدل مفهومی جامع منطبق با فرایند تصمیمگیری صادرکنندگان که شامل جذابیت تقاضا، جذابیت دسترسی، جذابیت تطبیق و جذابیت رقابت میباشد، جذابیت بازارهای بینالمللی ارزیابی میشود. در خاتمه نیز یک مدل هوشمند فازی بر اساس مدل مفهومی تایید شده ارایه خواهد شد که امکان پیشبینی و تصمیمسازی برای صادرکنندگان را فراهم میآورد.
کلید واژه:
بازاریابی بینالملل، ارزیابی جذابیت بازارهای بینالمللی، انتخاب بازارهای بینالمللی، هوشمندی بازار، هوشمندی رقابتی
نویسنده(گان):
حجت فرجی خورشیدی، عادل آذر
منبع:
فصلنامه مدرس علوم انسانی
موضوع:
فناوری اطلاعات
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1384
تعداد صفحات:
29
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
314 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved