شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 28 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 1,514
بازدید دیروز: 17,614
بازدید کل: 152,245,004
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 39
کاربران حاضر: 39
بررسی عوامل مؤثر بر اثربخشی آموزش های الکترونیکی با استفاده از مدل چهار عاملی کوپلمن
چکیده:

این پژوهش با هدف بررسی عوامل مؤثر بر اثربخشی آموزش های الکترونیکی با استفاده از مدل چهار عاملی کوپلمن انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را 120 نفر از کارکنان شرکت تولیدی و صنعتی پاکشوما تشکیل می دهند. از آنجا که حجم جامعه مورد مطالعه زیاد نیست؛ لذا کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه است که برای تعیین روایی و پایایی آن ضمن استفاده از نظرات کارشناسان به صورت آزمایشی بر روی یک نمونه 30 نفره اجرا گردیدکه آلفای کرونباخ 88/.، نشانگر مناسب بودن آن برای تحقیق می باشد. برای تحلیل داده ها از روش تحلیلی عامل اکتشافی به عنوان روش تحلیل چند متغیره و هم وابسته بهره گرفته شد. تحلیل عوامل چهارگانه مدل کوپلمن در اثربخشی آموزش های الکترونیکی نشان داد که این عوامل حدود70% از کل واریانس به دست آمده را تبیین کرده اند که بیانگر نقش بالای عوامل مذکور در مؤثر بودن آموزش ها است.

کلید واژه: یادگیری الکترونیکی، اثربخشی آموزشی، مدل کوپلمن
نویسنده(گان): علیرضا اسماعیلی، سعید هداوند (فرستنده)
منبع: ماهنامه عصر فناوری اطلاعات
موضوع: فناوری اطلاعات
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 7
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.