این پژوهش با هدف بررسی عوامل مؤثر بر اثربخشی آموزش های الکترونیکی با استفاده از مدل چهار عاملی کوپلمن انجام شده است. پژوهش حاضر از نوع پژوهش های توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را 120 نفر از کارکنان شرکت تولیدی و صنعتی پاکشوما تشکیل می دهند. از آنجا که حجم جامعه مورد مطالعه زیاد نیست؛ لذا کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. ابزار گرد آوری اطلاعات پرسشنامه است که برای تعیین روایی و پایایی آن ضمن استفاده از نظرات کارشناسان به صورت آزمایشی بر روی یک نمونه 30 نفره اجرا گردیدکه آلفای کرونباخ 88/.، نشانگر مناسب بودن آن برای تحقیق می باشد. برای تحلیل داده ها از روش تحلیلی عامل اکتشافی به عنوان روش تحلیل چند متغیره و هم وابسته بهره گرفته شد. تحلیل عوامل چهارگانه مدل کوپلمن در اثربخشی آموزش های الکترونیکی نشان داد که این عوامل حدود70% از کل واریانس به دست آمده را تبیین کرده اند که بیانگر نقش بالای عوامل مذکور در مؤثر بودن آموزش ها است.