شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
پنجشنبه 01 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 21,425
بازدید دیروز: 20,937
بازدید کل: 157,593,855
کاربران عضو: 2
کاربران مهمان: 80
کاربران حاضر: 82
اعتباریابی الگوی ارزشیابی سیپ در عملکرد مراکز آموزشی  مطالعه موردی: شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران
چکیده:

پژوهش حاضر به بررسی اعتبار الگوی ارزشیابی سیپ در ارزیابی عملکرد مراکز آموزشی میپردازد. روش پژوهش، پیمایشی است. جامعه آماری را 90 نفر از مدیران وکارشناسان مراکز آموزشی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران تشکیل میدهند که با بررسی جامعه آماری و مطابقت شرایط آنها با نیازهای تحقیق، تعداد 60 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. اطلاعات مورد نیاز تحقیق توسط پرسشنامه گردآوری شده است. پایایی پرسشنامه به وسیله آلفایکرونباخ تعیین گردیده که ضریب 87 /. سطح خوبی از پایایی را نشان میدهد. همچنین برای اطمینان از روایی محتوایی نیز از روش توافق متخصصان استفاده شده است. پس از جمع آوری اطلاعات مورد نظر، میزان اعتبار الگوی سیپ به وسیله تحلیل عاملی ارزیابی گردید و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از استفاده شده است. یافته های پژوهش t آزمون دوجمله ای، آزمون تأییدی فریدمن، آزمون همبستگی و آزمون نشان میدهد که ابعاد چهارگانه الگوی سیپ و معیارهای بیستگانه آن مورد قبول واقع شده و توانایی این الگو در ارزیابی عملکرد مراکز آموزشی تأیید گردیده است. همچنین بین ابعاد، معیارها و متغیرهای یاد شده رابطه معناداری نیز مشاهده گردید که حاکی از آن است که هر یک از متغیرهای آشکار به طرز معناداری متغیرهای پنهان مربوط را مورد سنجش قرار میدهد

کلید واژه: اعتبار یابی، ارزیابی عملکرد، الگوی ارزشیابی سیپ
نویسنده(گان): سعید هداوند (فرستنده)، رضا رحیمی، مهدی دارابی
منبع: فصلنامه پژوهش های رهبری و مدیریت آموزشی
موضوع: مدیریت آموزشی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 18
قیمت (تومان): 2000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.