در این پژوهش به بررسی رابطة یادگیری سازمانی و توسعه مهارت های حرفه ای مهندسان پرداخته شده است. پژوهش به شیوه توصیفی- همبستگی انجام شد. جامعه آماری تحقیق را 188 نفر از مهندسان شرکت الکتروسیستم فارس تشکیل می دهند.ازآنجا که حجم جامعه مورد مطالعه زیاد نیست، لذا کل جامعه به عنوان نمونه آماری در نظر گرفته شده است. برای گردآوری اطلاعات از دو پرسشنامه ارزیابی یادگیری سازمانی و سنجش مهارت های حرفه ای استفاده گردید. برای اطمینان از روایی پرسشنامه ها از نظرات متخصصان بهره گرفته شد. برای تعیین پایایی پرسشنامه ها نیز از آلفای کرونباخ استفاده شد. ضریب پایایی به دست آمده برای پرسشنامه یادگیری سازمانی 95/. و برای پرسشنامه مهارت های حرفه ای83/. برآورد گردید که پایایی مناسب آن را نشان می دهد. داده های گردآوری شده با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون تجزیه و تحلیل شده است. نتایج حاکی از آن است که بین مؤلفه های یادگیری سازمانی و توسعه مهارت های حرفه ای مهندسان رابطه معنی داری برقرار است. انجام تحلیل رگرسیون نیز نشان می دهد که مؤلفه های یادگیری سازمانی پیش بینی کننده معنا داری برای توسعه مهارت های حرفه ای هستند. مجذور ضریب 476/0 نشانگر آن است که 6/47 درصد از پراکندگی مشاهده شده در توسعه مهارت های حرفه ای را یادگیری سازمانی تبیین می کند.