شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
جمعه 14 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 127
بازدید دیروز: 24,358
بازدید کل: 151,946,542
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 90
کاربران حاضر: 90
نقش سرمایه فکری در ایجاد و بهبود ظرفیت‌های بهره برداری از کار و سرمایه ایرانی (تاکید بر کسب مزیت رقابتی برای سازمان‌های ایرانی)
چکیده:

در این مقاله ضمن معرفی سرمایه فکری و تاثیر آن بر بهره‌برداری از نیروی کار و سرمایه در سازمان‌های ایرانی به بررسی رابطه میان سرمایه فکری و مزیت رقابتی به عنوان عامل مهم در پیشرفت و حضور در عرصه جهانی، پرداخته شده است. سرمایه فکری و ابعاد 3 گانه آن، متغیر مستقل و مزیت رقابتی با ابعاد 6 گانه آن، متغیر وابسته هستند که رابطه آن‌ها از طریق پرسشنامه توزیع شده در سطح واحدهای منتخب قطعه‌ساز خودرو مورد بررسی قرار گرفته است. نمونه‌گیری به روش تصادفی و از میان مدیران و مهندسین فنی شاغل در کارخانه‌های قطعه‌سازی، با حجم نمونه 128 نفر بوده است. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد رابطه معناداری میان سرمایه فکری و مزیت رقابتی در این صنعت وجود دارد به نحوی که با افزایش سرمایه فکری، میزان مزیت رقابتی نیز قابل ارتقاء است.

کلید واژه: سرمایه فکری، مزیت رقابتی، صنایع قطعه ساز، کار و سرمایه ایرانی
نویسنده(گان): عادل صلواتی ، روح اله رحمتی نیا (فرستنده)، محسن رحمتی نیا
منبع: کنفرانس ملی مدیریت دانش؛ حال و آینده
موضوع: مدیریت دانش
دسته: مقاله کنفرانس
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 10
قیمت (تومان): 2500
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.