شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,379
بازدید دیروز: 23,556
بازدید کل: 152,284,197
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 50
کاربران حاضر: 50
بررسی نقش تعدیل گرایانه بوم شناسی خریداران کتاب در رابطه میان عناصر آمیخته بازاریابی کتابهای داستانی با خرید کتاب
چکیده:

امروزه وجود سیستمی ناکارآمد در تعیین نوع کتابهای چاپی، توزیع، قیمت گذاری، ترویج و شاید مهمتر از همه عدم وجود فروشندگانی متخصص و توانمند در این حوزه، فرایند فروش کتابهای داستانی را با چالش های بیشماری روبرو نموده است. این مسئله بدلیل ضعف اطلاعاتی بسیاری از ناشران کتابهای داستانی (از مجموعه کتابهای غیردرسی) نسبت به آمیخته این گونه محصولات شدت بیشتری نیز به خود گرفته است. از این رو جهت بررسی اثر عناصر آمیخته بازاریابی بر خرید کتاب های داستانی، نمونه‌ای متشکل از 420 نفر از میان خریداران کتاب داستانی در کتاب‌ فروشی‌های شهر شیراز انتخاب شده و از طریق روش نمونه گیری تصادفی از نوع منطقه ای افراد نمونه انتخاب شده اند. در روایی پرسشنامه از روش محتوایی- ظاهری و در پایایی از روش کرونباخ (82%) و دو نیم کردن (79 %) استفاده گردیده است. نتایج نشان می دهد که عنصر افراد بیشترین تأثیر را در خرید کتاب‌های داستانی دارد و آخرین رتبه مربوط به ترویج می باشد. بوم شناسی مشتری توانسته است برخی از اثرات عناصر آمیخته بر خرید کتابهای داستانی (خصوصا در رابطه میان عناصری همچون محصول، توزیع، ترفیع و فروشنده کتاب را با خرید کتاب) تعدیل نماید.

کلید واژه: کتاب غیردرسی، کتاب داستانی، آمیخته بازاریابی کتاب داستانی، بوم شناسی خریداران کتاب
نویسنده(گان): سید مسلم علوی (فرستنده)، مهدی نجفی سیاهرودی، فریبرز رحیم نیا
منبع: ارسالی نویسنده (نشریه کتابداری و اطلاع رسانی)
موضوع: بازاریابی
دسته: مقاله مجله
سال انتشار: 1392
تعداد صفحات: 30
قیمت (تومان): 4000
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.