ورود به سایت
عضویت در سایت
تبلیغات در سایت
راهنمای استفاده از سایت
ارتباط با ما
درباره ما
شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
دوشنبه 24 دی 1403
ورود به سایت
مرا بخاطر بسپار
کلمه عبور را فراموش کرده اید؟
بخش های اصلی
صفحه اصلی
مقالات فارسی
مقالات انگلیسی
اخبار
کارشناسی ارشد
دکترای مدیریت
تست تألیفی و کنکوری
جزوات کنکوری و درسی
صفحه شخصی
آمار سایت
بازدید امروز: 39,269
بازدید دیروز: 23,302
بازدید کل: 159,065,163
کاربران عضو: 3
کاربران مهمان: 101
کاربران حاضر: 104
تعداد دریافت: 11
تعداد بازدید: 3153
طراحی و تبیین الگوی توسعه تکنولوژی صنعت خودرو در ایران با تاکید بر استراتژی توسعه صادرات
چکیده:
هدف از این تحقیق طراحی و تبیین الگوی توسعه تکنولوژی صنعت خودرو در ایران با تاکید بر استراتژی صادرات میباشد که به بررسی عوامل موثر بر فرایند توسعه تکنولوژی و صادرات در صنعت خودرو با تدوین مدل مناسب منجر میشود. صاحبنظران در مقوله توسعه صادرات دیدگاههای مختلفی ارائه دادهاند و هر یک از محققان سعی کردهاند تا به بررسی مقوله توسعه صادرات بپردازند. روش انجام تحقیق، توصیفیـ میدانی یا پیمایشی میباشد. در این روش وضعیت صنعت خودروسازی در ایران بررسی شده و سپس با کشور کره مقایسه تطبیقی آن صورت گرفته است. جامعه آماری مورد بررسی با استفاده از جمعآوری نظرات خبرگان و مدیران با سابقه صنعت خودروسازی کشور میباشد که اطلاعات مورد نیاز جهت تجزیه و تحلیل از طریق پرسشنامه (در قالب 112 سوال) و مصاحبه جمعآوری شده است. مهمترین آزمون آماری استفاده شده، آزمون همبستگی اسپیرمن است که در کنار این آزمون از روشهای ویلکاکسون و فریدمن نیز استفاده شد. براساس آزمون همبستگی اسپیرمن بین توسعه منابع انسانی، توسعه فرهنگ سازمانی، توسعه ساختار سازمانی و توسعه ساختار مدیریتی از یک سو و توسعه تکنولوژی از سوی دیگر ارتباط معناداری وجود دارد. یکی دیگر از نتایج بهدست آمده در این تحقیق مقایسه وضعیت توسعه تکنولوژی در کشورهای ایران و کره میباشد که با استفاده از تکنیک SWOT مقایسه شده است. لازم به ذکر است برای مقایسه تطبیقی وضع کره و ایران از آزمونهای ویلکاکسون و فریدمن استفاده شده است که حاکی از معنادار بودن اختلاف بین ایران و کره از نظر توسعه تکنولوژی است. در پایان نیز پیشنهاداتی جهت توسعه تکنولوژی ارائه شده است.
کلید واژه:
سبکهای مدیریت، فرهنگ سازمانی، ساختار سازمانی، نیروی انسانی، تکنولوژی، توسعه، صادرات، صنعت خودرو
نویسنده(گان):
امیرحسین کریمی کاشانی، میرمهدی سید اصفهانی
منبع:
فصلنامه مدرس علوم انسانی
موضوع:
رفتار سازمانی
دسته:
مقاله مجله
سال انتشار:
1383
تعداد صفحات:
30
قیمت (تومان):
0
بر اساس
شرایط و ضوابط ارسال مقاله
در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل
فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین
مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.
دریافت متن کامل
400 KB
.Copyright (©) Modir.ir - All rights reserved