شما هنوز به سایت وارد نشده اید.
شنبه 03 آذر 1403
ورود به سایت
آمار سایت
بازدید امروز: 3,681
بازدید دیروز: 52,631
بازدید کل: 157,657,684
کاربران عضو: 0
کاربران مهمان: 92
کاربران حاضر: 92
مدل‌ها و نظریه‌های رضایت شغلی
چکیده:

این مقاله پس از تعریف رضایت شغلی و معرفی انواع آن، به بررسی مدل‌ها، نظریه‌ها و الگوهای مطرح در زمینه رضایت شغلی کارکنان می‌پردازد. هفده نظریه و مدلی که در این مقاله مورد بررسی قرار گرفته‌اند عبارتند از: نظریه سلسله مراتب نیازها، نظریه ERG، نظریه نیازهای اکتسابی «مک‌کله‌لند»، تئوری X و Y، تئوری Z، نظریه انگیزش – بهداشت، نظریه تبادل «هولاندر»، نظریه کامروایی نیازی، نظریه گروه مرجع، تئوری بالندگی «کریس آرجریس» ، نظریه جایگاه نظارت، نظریه برابری «آدامز»، نظریه تعیین هدف، نظریه انتظار، تئوری تکامل یافته «پورتر» و «لالر»، مدل «فرات» و «استارک»، الگوی اقتضایی انگیزش. مقاله مدل‌ها و نظریه‌های رضایت شغلی به همراه منابع و مأخذ آن، در قالب فایل word تنظیم شده است.

کلید واژه: رضایت شغلی، رضایت کارکنان، تئوری‌های رضایت شغلی، نظریه‌های رضایت شغلی، مدل‌های رضایت شغلی، نظریه سلسله مراتب نیازها، نظریه ERG، نظریه نیازهای اکتسابی «مک‌کله‌لند»، تئوری X و Y، تئوری Z، نظریه انگیزش – بهداشت، نظریه تبادل «هولاندر»، نظریه کامروایی نیازی، نظریه گروه مرجع، تئوری بالندگی «کریس آرجریس» ، نظریه جایگاه نظارت، نظریه برابری «آدامز»، نظریه تعیین هدف، نظریه انتظار، تئوری تکامل یافته «پورتر» و «لالر»، مدل «فرات» و «استارک»، الگوی اقتضایی انگیزش
نویسنده(گان): سینا محمدنبی
منبع: ارسالی نویسنده
موضوع: منابع انسانی
دسته: مقالات متفرقه
سال انتشار: 1393
تعداد صفحات: 40
قیمت (تومان): 6100
بر اساس شرایط و ضوابط ارسال مقاله در سایت مدیر، این مطلب توسط یکی از نویسندگان ارسال گردیده است. در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با تکمیل فرم گزارش تخلف حقوق مؤلفین مراتب را جهت پیگیری اطلاع دهید.